Op afstand fotograferen vanuit nieuwe hoeken

De meest creactieve foto's worden vaak verkregen door een onderwerp vanuit een ander perspectief te zien. Dit kan dus inhouden dat je boven een groep gaat staan om een groepsfoto te maken, dat je veilige toegang tot de bovenste verdieping van je kantoor verkrijgt om stadsgezichten te fotograferen of dat je gewoon een camera boven je hoofd houdt tijdens een concert. Ondanks dat het vastleggen van beelden op deze manier niet altijd praktisch is, kan dit wel lonend zijn.

Gelukkig kun je dankzij onze technologie voor fotograferen op afstand, beelden vanuit interessante hoeken vastleggen en je creatieve grenzen verleggen. Je hebt de mogelijkheid om jezelf in het beeld te plaatsen bij groepsportretten of sublieme selfies en om op afstand foto's van onvoorspelbare onderwerpen zoals dieren in het wild te maken zonder ze te storen.

Met veel van de nieuwste Canon-camera's kun je nu eenvoudig gebruikmaken van je smartphone in plaats van de gebruikelijke zoeker. Dit betekent dat je je camera op afstand kunt bedienen. Maak gewoon verbinding tussen je mobiele apparaat en je camera en start de Canon Camera Connect-app. Als je over NFC beschikt, hou je de twee apparaten gewoon tegen elkaar om een verbinding tot stand te brengen. Met je camera op een stabiele ondergrond of een statief kun je vervolgens op afstand het beeld aanpassen, scherpstellen en andere instellingen maken met behulp van je smartphone. Het geeft je de vrijheid om fantasierijke perspectieven te verkennen en boeiende verhalen te creëren.

Fotograferen op afstand