Mooiere foto's en video's maken

Of je nou fotografeert met een compacte camera of video's maakt met een spiegelreflexcamera, het verkrijgen van scherpe resultaten kan soms een uitdaging vormen. Canon’s innovatieve Image Stabilizer-technologie helpt fotografen en filmmakers al decennia lang camerabewegingen tegen te gaan. Deze ongewenste bewegingen zijn een veelvoorkomend probleem bij het inzoomen of scherpstellen op onderwerpen in de verte of bij het maken van video's tijdens lopen of rennen.

Welke camera je ook gebruikt, er zijn enkele eenvoudige tips voor het verkrijgen van betere, scherpere opnames zonder statief. Probeer eerst je linker elleboog tegen je bovenlichaam te drukken om je camera te ondersteunen en stabiel te houden. Zorg voor een stevig standpunt door met een been voor het andere te gaan staan, met de benen iets uit elkaar. Ondersteun je camera om bewegingen te verminderen en let erop dat de horizontale en verticale aspecten van het kader recht en gelijk blijven, met name wanneer je met de camera loopt.

Canon’s nieuwste camera's beschikken over een intelligente 5-assige Image Stabilizer (IS), die zich aanpast aan het onderwerp dat je fotografeert om scherpe beelden bij weinig licht of bij volledige zoom te verkrijgen. Bij het maken van video's zonder statief biedt IS geweldige beeldstabilisatie, zelfs tijdens lopen of rennen.

Mooiere foto's maken