Warranty_Page_Image

Informatie over het European Warranty System van Canon

Indien een fout ontstaat in een Canon-product, valt reparatie hiervan onder het European Warranty System (EWS) van Canon. Binnen een beperkte tijd na aankoop wordt de fout gratis opgelost (zie voorwaarden).

Het EWS bestaat uit twee verschillende services. De service die voor u van toepassing is, is afhankelijk van uw locatie en van het product dat u hebt aangeschaft. Voor de meeste consumentenproducten van Canon geldt een Return To Base-service. Indien binnen de garantieperiode een productiefout ontstaat in een Canon-product, moet het product worden geretourneerd aan een door Canon goedgekeurd reparatiecentrum. De fout wordt dan gratis opgelost door bevoegde technici. Uw product wordt naar u geretourneerd zodra de reparatie is voltooid.


Voor in aanmerking komende laser- en inkjetproducten (alleen in geselecteerde landen) geldt een On-Site-service. Raadpleeg de On-Site-voorwaarden hieronder voor de lijst met in aanmerking komende producten.

Als er tijdens de garantieperiode in een product dat in aanmerking komt, een productiefout ontstaat, dan wordt de on-site garantieservice op een van de volgende manieren verstrekt:

  • On-site reparatie (door een technicus)

  • On-site vervanging (via een koerier)

Indien de On-Site-voorwaarden hieronder niet worden weergegeven, is de On-Site-service niet beschikbaar in uw land. In dat geval is alleen de Return To Base-garantie van toepassing.



Overzicht veelgestelde vragen EWS-garantie

V: Welke garantie is van toepassing op Canon-producten die binnen Europa zijn aangeschaft?

A: Over het algemeen is het Europees Garantie Systeem (EWS) van toepassing op Canon-producten die zijn aangeschaft in:-

Oostenrijk, België, Bulgarije, Cyprus, Tsjechische Republiek, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Bekijk de volledige voorwaarden en bepalingen van deze garantie.


V: Moet ik mijn Canon-product fysiek registreren bij Canon om aanspraak te kunnen maken op het Europees Garantie Systeem (EWS) of om de garantie te activeren?

A: Over het algemeen zijn klanten niet wettelijk verplicht om een product bij Canon te registreren om aanspraak te kunnen maken op de EWS-garantie. Als u uw product met uw Canon-iD registreert bij Canon, kunnen we u gerichte aanbiedingen en updates over uw producten sturen. Bij sommige incidentele aanbiedingen met betrekking tot de garantie dient u uw product wel te registreren bij Canon. Meer informatie vindt u in de algemene voorwaarden van de aanbieding (indien van toepassing).


V: Welke informatie met betrekking tot de garantie wordt meegeleverd in de verpakking als ik een Canon-product aanschaf?

A: In landen waarin het Europees Garantie Systeem (EWS) van toepassing is, zal elke verpakking van een product een garantiekaart van het EWS bevatten. Deze kaart lijkt op de volgende voorbeelden: 



V: Moet ik documentatie invullen en terugsturen naar Canon om mijn garantie te registreren volgens het Europees Garantie Systeem (EWS)?

A: Het is niet nodig om documentatie terug te sturen naar Canon om te registreren voor het Europees Garantie Systeem (EWS). Indien u een reparatie wilt aanvragen onder de garantie van het Europees Garantie Systeem (EWS), dient u te allen tijde het originele aankoopbewijs van het betreffende product te kunnen overleggen aan Canon (met daarop de oorspronkelijke aankoopdatum). In sommige gevallen dient u ook een volledige garantiekaart te kunnen tonen. Raadpleeg de vereisten van het land in kwestie voor meer informatie.


V: Welke documentatie is vereist om een reparatie te claimen die onder het Europees Garantie Systeem (EWS) valt?

A: Indien u een reparatie wilt aanvragen onder de garantie van het Europees Garantie Systeem, dient u te allen tijde het originele aankoopbewijs van het betreffende product te kunnen overleggen aan Canon (met daarop de oorspronkelijke aankoopdatum). In sommige gevallen dient u ook een volledige garantiekaart te kunnen tonen. Raadpleeg de vereisten van het land in kwestie voor meer informatie. Garantie-aanbiedingen kunnen onderhevig zijn aan aanvullende vereisten. Raadpleeg de betreffende voorwaarden van deze garantieaanbiedingen (indien van toepassing).


V: Hoe kan ik een garantie die onder het Europees Garantie Systeem valt, registreren voor een Canon-product dat ik cadeau heb gekregen?

A: Over het algemeen zijn klanten niet wettelijk verplicht om een product bij Canon te registreren om aanspraak te kunnen maken op de EWS-garantie. Indien u een reparatie wilt aanvragen onder de garantie van het Europees Garantie Systeem, dient u te allen tijde het originele aankoopbewijs van het betreffende product te kunnen overleggen aan Canon (met daarop de oorspronkelijke aankoopdatum). In sommige gevallen dient u ook een volledige garantiekaart te kunnen tonen. U dient uw aankoopbewijs (inclusief oorspronkelijke aankoopdatum) ook te kunnen overleggen indien u het product cadeau hebt gehad.


V: Hoe lang is een standaard Canon Europees Garantie Systeem (EWS) geldig?

A: In het algemeen geldt er voor Canon-producten een garantie volgens het Europees Garantie Systeem van 24 maanden. Er kunnen uitzonderingen van toepassing zijn. Vaak bieden winkels de mogelijkheid om de garantie te verlengen. Bij twijfel kunt u de sectie over de garantie raadplegen op de Canon-websites voor klantondersteuning van het betreffende land of de winkel benaderen (indien u uw garantie wilt verlengen).


V: Als ik mijn Canon-product heb aangeschaft in een land dat niet onder het Europees Garantie Systeem (EWS) van Canon valt, kan ik dan nog steeds aanspraak maken op het Europees Garantie Systeem (EWS) als ik me weer in een land bevindt dat wel onder het EWS valt?

A: Informatie over de garantievoorwaarden van uw product wordt doorgaans bijgesloten in de verpakking van het apparaat. Over het algemeen vallen producten onder de garantie die van toepassing is op de betreffende verkoopregio. Klanten dienen de producten in deze regio aan te bieden om aanspraak te kunnen maken op een reparatie die onder de garantie valt. Canon biedt over het algemeen geen wereldwijde dekking tenzij dit uitdrukkelijk vermeld is voor specifieke producten/regio's.


V: Als ik een product van Canon hebt aangeschaft en later besluit om dit weg te geven/te verkopen aan iemand anders binnen de opgegeven garantieperiode van het Europees Garantie Systeem (EWS), blijft deze EWS-garantie dan geldig bij dit apparaat?

A: Ja, producten van Canon vallen onder het Europese Garantie Systeem (EWS), ongeacht de werkelijke eigenaar van het product. De begin- en einddatum van de garantie zijn echter van toepassing op de oorspronkelijke aankoopdatum en niet op de datum van de doorverkoop. Indien u een reparatie wilt aanvragen onder de garantie van het Europees Garantie Systeem (EWS), dient u te allen tijde het originele aankoopbewijs van het betreffende product te kunnen overleggen aan Canon (met daarop de oorspronkelijke aankoopdatum). In sommige gevallen dient u ook een volledige garantiekaart te kunnen tonen. Raadpleeg de vereisten van het land in kwestie voor meer informatie.


V: Als ik een Canon product heb gekocht dat onder het Europees Garantie Systeem (EWS) valt en ermee naar een ander land reis dat niet onder het EWS valt, en het product moet worden gerepareerd, kan ik het dan onder de garantie laten repareren?

A: Technisch gezien zijn garanties van Canon alleen van toepassing in de regio waarin het product is verkocht en waarvoor de specifieke garantie-informatie was meegeleverd in de verpakking. Canon biedt over het algemeen geen wereldwijde dekking tenzij dit uitdrukkelijk vermeld is voor specifieke producten/regio's. Wij adviseren klanten van Canon altijd om contact op te nemen met lokale vertegenwoordigers van Canon om te bekijken welke hulp er geboden kan worden. In sommige gevallen kan het voorkomen dat u moet betalen voor reparaties, waarna u dit bedrag mogelijk kunt terugkrijgen van Canon na terugkeer in een regio die onder het Europees Garantie Systeem (EWS) valt (dit is alleen van toepassing als het gerepareerde euvel werd gedekt door de voorwaarden van het EWS - misbruik door gebruikers is bijvoorbeeld uitgesloten). Om uw claim te ondersteunen, raden wij u aan om documentatie met betrekking tot de in rekening gebrachte kosten en uitgevoerde reparaties goed te bewaren.



Dit is wellicht ook iets voor jou...

Feedback