boy-and-girl-looking-at-laptop_New.jpg

Veelgestelde vragen

Waar kan ik consumentenproducten van Canon kopen?

Canon-consumentenproducten zijn verkrijgbaar bij erkende verkooppunten in het hele land.

Wanneer ontvang ik mijn Cashbackbetaling?

Canon zal er alles aan doen om binnen 28 dagen de betaling uit te voeren nadat de claim is goedgekeurd. Dus niet binnen 28 dagen na de aankoopdatum. Wanneer er informatie ontbreekt of deze onjuist is zal dit het proces vertragen. Na goedkeuring van de claim zal het nog 28 dagen duren voordat de betaling uitgevoerd wordt. Canon kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor retailers die klanten onterecht melden dat de betaling binnen 28 dagen na aankoop zal plaatsvinden.

Hoe weet ik of mijn aanvraag is vertraagd vanwege onjuiste of ontbrekende gegevens?

Wanneer het online formulier voor de cashbackactie is verzonden, wordt er een bevestigingsmail verstuurd. Hierin staan het referentienummer en de persoonlijke aanmeldgegevens voor een website waarop de status van de claim te bekijken is.

Als je onjuiste gegevens hebt geregistreerd, ontvang je ook een e-mail waarin staat welke informatie ontbreekt. Je kunt de ontbrekende informatie het snelst en eenvoudigst indienen door je aan te melden bij je account.

Welke indelingen kunnen worden gebruikt voor het uploaden van documenten die onderdeel zijn van het registratieproces en zijn er ook beperkingen in de grootte?

U kunt alleen een JPG-, TIF- of PDF-bestand uploaden. Uw bestand mag niet groter dan 4 MB zijn.

Hoe weet ik wanneer de betaling wordt uitgevoerd?

Zodra de aanvraag is goedgekeurd, begint Canon met het betalingsproces. Er wordt een e-mail verstuurd over de verwachte datum waarop het bedrag zal worden overgemaakt naar het opgegeven rekeningnummer.

Hoe wordt de betaling op mijn bankrekening weergegeven?

LET OP! Cashbackbetalingen zullen plaatsvinden uit naam van Sales Promotions, dus de naam van Canon zal niet als afzender te zien zijn.

Ik heb mijn product met een creditcard betaald. Kan de restitutie op dezelfde creditcard worden teruggestort?

Canon-cashbackbetalingen kunnen uitsluitend worden uitgevoerd via bankoverschrijving naar het bankrekeningnummer dat bij de registratie is opgegeven.

Wat moet ik doen als een of meer van mijn geregistreerde bankgegevens zijn gewijzigd ten opzichte van mijn eerste registratie voor een Canon-cashback actie en ik deze gegevens wil updaten?

Je kunt je bankgegevens op elk moment updaten op de persoonlijke pagina. Gebruik hiervoor de inloggegevens die je hebt ontvangen. Dit is de veiligste manier om deze gegevens te updaten. Wij wijzen je erop, dat je als je betalingsdatum nadert ook telefonisch contact met ons op moet nemen om ons te laten weten dat je je gegevens gaat updaten, zodat de betaling niet naar het oude rekeningnummer gaat dat wij in onze administratie hebben.

Ik heb een Canon-product besteld binnen de actieperiode, maar dit product wordt door de verkoper pas geleverd nadat de geldige promotiedatums zijn verstreken. Kan ik me toch nog inschrijven voor deze Canon-cashbackactie?

Bewaar de bestelbevestiging die je hebt gekregen (die binnen de actieperiode valt) en stuur deze mee met je factuur wanneer je de registratie invult. Er geldt een termijn van één maand na de laatst toegestane aankoopdatum waarin je je documenten kunt verstrekken.

Wat wordt als aanvaardbaar bewijs van aankoop beschouwd?

Voor aankopen in de winkel vraagt Canon een kopie van je kassabon met daarop aangegeven je betaling en de benodigde informatie over het serienummer van je product.

Voor online-aankopen vraagt Canon een kopie van je orderbetalingsbevestiging en de benodigde informatie over het serienummer van je product alsmede informatie over winkel en product.

Wat wordt er op het online aanvraagformulier bedoeld met 'payment option' (betaaloptie)?

Dit verwijst naar de manier waarop je het product oorspronkelijk hebt gekocht.

Waar staat het serienummer van het product?

Het serienummer bevindt zich op de body van je Canon-product. Ga naar de serienummergids van Canon voor hulp om het serienummer te vinden. Verwar het serienummer NIET met de EAN-/barcode. Op onderstaande foto zie je een EAN-/barcode, die meestal aan de zijkant van de productverpakking te vinden is. Dit is NIET het serienummer van het product dat je dient aan te geven voor de validatie van je aanvraag.

faqs_barcode

Waarom werd mijn e-mailadres niet herkend toen ik mijn lens registreerde voor de cashbackactie?

Je moet hetzelfde e-mailadres gebruiken voor de registratie van je camera als voor de lenzen die je hebt gekocht zoals die op de promotielijst staan.

Op deze manier wordt je aankoop herkend en gekoppeld aan je aankoop van de lens.

Moet ik belasting betalen of kan ik btw terugvragen bij een cashbackactie?

De deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor het betalen van eventuele belastingen die zij volgens de wet verschuldigd zijn. Canon is niet verantwoordelijk of aansprakelijk jegens de deelnemers voor schade, verlies of kosten voor de deelnemers als gevolg van het niet of te laat doen van dergelijke belastingbetalingen.

Canon kan ook geen advies geven over belastingsterugbetalingsprocedures. Vraag dit na bij je lokale belastingdienst.

Waarom brengt mijn bank mij kosten in rekening voor de overboeking van mijn cashbackbedrag?

Canon maakt het precieze bedrag van de terugbetaling over, zoals aangegeven, maar Canon is niet aansprakelijk voor eventuele bankkosten. Indien de bank van de ontvanger extra kosten/commissie hiervoor berekent, dient dit bedrag door de klant te worden betaald.

Waarom kan ik me niet op de website aanmelden met mijn tracking-code?

Let op: de aanmeldgegevens zijn hoofdlettergevoelig dus zorg dat je ze exact invoert (met hoofd- en kleine letters). Je vindt deze gegevens in de e-mails die je van Canon hebt ontvangen toen je je claim hebt ingediend.

Gerelateerde producten

EOS RP