Hero image

Productreparatie

Hier vind u alles wat u moet weten over het verzenden van uw product ter reparatie. Dit bevat het vinden van een geautoriseerde Servicepartner, de te volgen stappen voor een reparatie en een selectie veelgestelde vragen om uw eventuele vragen te beantwoorden.


Service- en reparatieproces

Ik heb service voor mijn Canon-product nodig. Wat moet ik doen?

Als u service met een vaste prijs nodig hebt (d.w.z. onderhouds- of upgradeservices), kunt u een service regelen voor uw product via de Canon Online Service & Repair Portal, waar u wordt begeleid bij het indienen van uw verzoek.

Gebruik de country selector (landenkiezer) om het land waarin u woonachtig bent te selecteren. De stappen kunnen namelijk per land verschillen.

Mijn Canon-product werkt niet. Wat moet ik doen?

In eerste instantie wordt u verwezen naar de productondersteuning van Canon. Hier kunt u informatie vinden die nuttig kan zijn bij het oplossen van het probleem. Nadat u uw product hebt geselecteerd, krijgt u toegang tot de veelgestelde vragen, gebruikershandleidingen, drivers, software- en firmwaredownloads.

U kunt ook een reparatie regelen voor uw product via de Canon Online Service & Repair Portal, waar u wordt begeleid bij het indienen van uw verzoek en advies ontvangt over het oplossen van het probleem (indien van toepassing).

Gebruik de landenkiezer om het land waarin u woonachtig bent te selecteren. De stappen kunnen namelijk per land verschillen.

Ik wil graag een service- of reparatieverzoek voor mijn Canon-product doen. Wat zijn de volgende stappen?

1 - Vraag uw service of reparatie aan

Gebruik de Canon Online Service & Repair Portal om uw verzoek in te dienen door naar Een service regelen of Een reparatie regelen te gaan.

U wordt door de relevante stappen geleid om alle relevante informatie te verstrekken (bijv. aanvraagtype, informatie over het defect, aankoopbewijs enz.). Ook kunt u zo nodig extra producten aan uw verzoek toevoegen.

U ontvangt informatie over de desbetreffende servicelocatie: ofwel een Canon Professional Servicecentrum of een door Canon erkende servicepartner voor uw product. Houd er rekening mee dat door Canon erkende servicepartners onafhankelijke organisaties zijn en daarom werken met hun eigen voorwaarden. Misschien wilt u daarom eerst contact met hen opnemen voor meer informatie, voordat u producten naar hen opstuurt voor onderhoud of reparatie.

U kunt, afhankelijk van uw product, worden doorverwezen naar het ondersteuningsteam, zodat zij u verder kunnen helpen.


2 - Nadat u uw service- en/of reparatieverzoek hebt ingediend, dient u het besteloverzicht af te drukken en samen met uw product terug te sturen

Nadat u uw verzoek hebt ingediend, kunt u het besteloverzicht afdrukken. Er wordt ook een kopie naar u verzonden (om deze eventueel later af te drukken). Het besteloverzicht, dat alle details van uw verzoek bevat, moet bij uw product worden geleverd wanneer u het product naar de onderhoudslocatie stuurt (ofwel een Canon Professional Servicecentrum of een door Canon erkende servicepartner). Hierdoor kan de ontvangst van uw product(en) op de servicelocatie worden bevestigd en is alle informatie beschikbaar die nodig is om uw verzoek te verwerken.


3 - Zorg ervoor dat het product stevig is verpakt voor vervoer

Door een product naar een Canon Professional Servicecentrum of door Canon erkende servicepartner te sturen, gaat u geen overeenkomst aan met Canon. Daarom aanvaardt Canon geen aansprakelijkheid voor verlies of schade die tijdens het transport optreedt.

U wordt aangeraden uw product veilig te verpakken. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor verzendinstructies. Als u dit niet doet, kan dit leiden tot verdere schade tijdens het transport. Afhankelijk van de waarde van het product, kunt u ook overwegen de zending te verzekeren. U kunt uw product(en) ook persoonlijk naar een Canon Professional Servicecentrum of door Canon erkende servicepartner brengen.


4. Wat gebeurt er nadat ik mijn product voor service of reparatie heb verzonden?

Als een product naar een Canon Professional Servicecentrum is verzonden:

Zodra de product(en) zijn ontvangen, worden deze in het systeem van Canon geregistreerd en krijgt u een bericht ter bevestiging van de ontvangst.

Zodra uw order is verwerkt en uw product(en) zijn beoordeeld, wordt uw verzoek direct verder verwerkt (conform de service- en reparatievoorwaarden van Canon) of, indien van toepassing, wordt er contact met u opgenomen om uw goedkeuring te vragen om door te gaan (d.w.z. in het geval van tijd- en kostenoffertes).

De orderacceptatie en voltooiing van het contract voor de aankoop van de service en reparatie vindt plaats wanneer Canon de verzochte service of reparaties start, tenzij Canon u heeft meegedeeld dat uw order niet kan worden geaccepteerd. De voorwaarden van uw contract worden door Canon bewaard en u ontvangt een kopie bij uw orderbevestiging.

U kunt in de Canon Online Service & Repair Portal de status van uw verzoek controleren en indien nodig contact opnemen met het Canon Professional Servicecentrum.

Als een product is verzonden naar een door Canon erkende servicepartner:

Houd er rekening mee dat door Canon erkende servicepartners onafhankelijke organisaties zijn en daarom werken met hun eigen voorwaarden en processen. Misschien wilt u daarom eerst contact met hen opnemen voor meer informatie, voordat u producten naar hen opstuurt voor service of reparatie.

Let op: de bovenstaande informatie wordt uitsluitend ter advies aan de klant verstrekt en vormt geen overeenkomst tussen Canon en de klant. De specifieke voorwaarden van het Canon Professional Servicecentrum of de door Canon erkende servicepartner hebben voorrang op alle informatie op deze pagina.

Terug naar boven



Veelgestelde vragen over service en reparatie

V: Ik wil graag een serviceverzoek doen. Wat zijn mijn opties?

A: In het geval dat u service voor uw Canon-product nodig hebt, kunnen Canon Professional Servicecentra u afhankelijk van uw product(en) een reeks serviceopties tegen een vaste prijs aanbieden:

U kunt een service regelen voor uw product via de Canon Online Service & Repair Portal, waar u wordt begeleid bij het indienen van uw verzoek.

Door Canon erkende servicepartners kunnen vergelijkbare of gelijkwaardige services bieden.


V: Mijn product is defect. Wat zijn mijn opties?

A: Als uw Canon-product een defect vertoont, kunt u gebruikmaken van een netwerk van servicelocaties (bestaande uit Canon Professional Servicecentra en door Canon erkende servicepartners) die uw product graag repareren conform de oorspronkelijke specificaties van Canon.

U kunt een reparatie regelen voor uw product in de Canon Online Service & Repair Portal, waar u wordt begeleid bij het indienen van uw verzoek.

Alle servicelocaties in het Canon-netwerk kunnen reparaties accepteren die via de post of een koeriersdienst worden verstuurd of die persoonlijk worden afgegeven.

Als uw product onder een commerciële garantie van Canon valt, zijn alle uitgevoerde reparaties gratis (conform de toepasselijke voorwaarden die u kunt vinden via de Warranty Hub van Canon). Als uw product niet onder de commerciële garantie van Canon valt, worden voor reparaties kosten in rekening gebracht.

Als consument profiteert u ook van wettelijke rechten voor de verkoop van goederen en kunt u contact opnemen met de verkoper bij wie u uw product hebt gekocht om eventuele ondersteuningsopties te bespreken die zij mogelijk kunnen bieden.


V: Mijn product is defect en valt niet onder de commerciële garantie van Canon. Hoeveel gaat de reparatie kosten?

A: Als de periode van uw commerciële Canon-garantie is verstreken of de aard van het defect niet door de garantie wordt gedekt, kunnen Canon Professional Servicecentra u afhankelijk van uw product(en) diverse reparatieopties tegen betaling bieden:

  • Reparatie tegen vaste prijs: u wordt over de hoogte van de vaste prijs geïnformeerd voordat u uw product(en) naar een Canon Professional Servicecentrum stuurt. Deze vaste prijs wordt aangeboden voor defecten die worden veroorzaakt door normale slijtage en omvat de kosten van alle vereiste reserveonderdelen, arbeid en retourzending. Als wordt vastgesteld dat het defect is veroorzaakt door andere omstandigheden (bijv. impact of vloeistofschade), wordt er contact met u opgenomen om een offerte voor tijd en kosten aan te bieden.
  • Reparatielimiet: u kunt een reparatielimiet (d.w.z. maximale reparatiekosten) instellen voordat u uw product(en) naar een Canon Professional Servicecentrum stuurt. Er geldt echter wel een minimumwaarde. Hiermee geeft u Canon toestemming om door te gaan met de reparatie; er wordt geen offerte verstrekt. Als de reparatie kan worden voltooid tegen lagere kosten dan de opgegeven reparatielimiet, wordt alleen het lagere bedrag in rekening gebracht. Het instellen van een reparatielimiet kan leiden tot een snellere doorlooptijd van de reparatie. Ook zullen er dan voor uw reparatie geen afwijzingskosten in rekening worden gebracht (van toepassing als u een offerte voor tijd en kosten aanvraagt)
  • Offerte voor tijd en kosten: u kunt een offerte voor tijd en kosten aanvragen, waarbij na ontvangst bij een Canon Professional Servicecentrum een technische diagnose wordt uitgevoerd. U ontvangt vervolgens een offerte met de verwachte kosten voor de reparatie van uw product(en) die u kunt accepteren of afwijzen voordat er met de reparatiewerkzaamheden wordt begonnen. Als u de offerte afwijst, kunnen er afwijzingskosten in rekening worden gebracht om de inspectiekosten te dekken.

Voor alle reparatieopties tegen betaling gelden de service- en reparatievoorwaarden van Canon.

Als uw servicelocatie een door Canon erkende servicepartner is, kunnen zij u ook een reparatie tegen betaling aanbieden. De exacte opties die voor u beschikbaar zijn, kunnen echter verschillen en zijn onderhevig aan de voorwaarden van de door Canon erkende servicepartners.


V: Mijn product is defect. Kan het worden vervangen in plaats van gerepareerd?

A: Welke reparatiemethode voor uw product van toepassing is, wordt geheel naar eigen goeddunken bepaald door de Canon Professional Servicecentra en de door Canon erkende servicepartners.

U kunt ook contact opnemen met de verkoper bij wie u uw product hebt gekocht om eventuele ondersteuningsopties te bespreken.


V: Moet ik accessoires bijvoegen wanneer ik mijn product opstuur voor reparatie?

A: Wanneer u de Canon Online Service & Repair Portal gebruikt, wordt op grond van het defect geadviseerd Canon-accessoires al of niet bij te voegen wanneer u uw product(en) voor reparatie opstuurt.

Als u bijvoorbeeld een probleem met de stroomvoorziening van uw product ondervindt, kan de oorzaak ook bij de accu of lader liggen. U krijgt dan waarschijnlijk het advies deze met uw product mee te sturen.

In het algemeen kunt u het beste accessoires meesturen wanneer u vermoedt dat dit verband houdt met het defect. Als dat niet het geval is, stuurt u alleen het defecte product op.


V: Hoe moet ik mijn product verpakken als ik het opstuur voor service of reparatie?

A: Zorg ervoor dat uw product veilig is verpakt en raadpleeg de gebruikershandleiding voor specifieke verzendinstructies, omdat anders verdere schade tijdens het transport kan ontstaan.

U wordt aangeraden de volgende stappen te nemen voor printers:

  • Schakel de printer uit door op de aan/uit-knop te drukken om de printkop in de juiste positie vast te zetten
  • Koppel alle kabels los en verpak ze apart in een plastic zak.
  • Verwijder al het papier uit de printer en sluit de papierladen.
  • Zet de laden vast met een paar stukken tape.
  • Inktcartridges moeten in de printer blijven zitten (zelfs als ze leeg zijn). Als u dit niet doet, kan dit schade aan de printkop veroorzaken en vervalt de commerciële garantie van Canon.
  • Verpak de printer in de originele verpakking als u die nog hebt. Gebruik noppenfolie of papier om te voorkomen dat de printer in de doos kan verschuiven en plak de doos dicht met tape.
  • Als de oorspronkelijke verpakking niet meer beschikbaar is, plaatst u de printer in een dubbelwandige (dikke) doos en gebruikt u noppenfolie of papier om de printer op z'n plaats te houden.
  • Doe het besteloverzicht in de doos met het product.
  • Plak de doos dicht met sterke tape. Breng aan de onder- en bovenkant van de verpakking extra tape aan ter ondersteuning.

U wordt aangeraden de volgende stappen te nemen voor foto- en videoproducten:

  • Voordat u het product verpakt, moet u eventuele instellingen opslaan (indien van toepassing), aangezien uw product tijdens de reparatie mogelijk moet worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
  • Verwijder accessoires zoals accu's, geheugenkaarten, opladers en kabels (tenzij deze verband houden met het defect).
  • Zorg ervoor dat u uw body/lensdop op uw product plaatst en uw foto-/videobody's en -lenzen altijd afzonderlijk verpakt (d.w.z. niet bevestigd) om ze tijdens transport te beschermen. Wij leveren geen gratis nieuwe body/lens na voltooiing van uw reparatie/service.
  • Verpak het product in de originele verpakking als u die nog hebt. Gebruik noppenfolie of papier om te voorkomen dat het product in de doos kan verschuiven en plak de doos dicht met tape.
  • Als de oorspronkelijke verpakking niet meer beschikbaar is, plaatst u het product in een dubbelwandige (dikke) doos en gebruikt u noppenfolie of papier om het product op z'n plaats te houden.
  • Doe het besteloverzicht in de doos met het product.
  • Plak de doos dicht met sterke tape. Breng aan de onder- en bovenkant van de verpakking extra tape aan ter ondersteuning.

V: Met wie kan ik contact opnemen om de status van mijn reparatie of service te controleren?

A: Als u uw product naar een Canon Professional Servicecentrum hebt gestuurd, kunt u de status van uw reparatie of service controleren via de Canon Online Service & Repair Portal.
Als u uw product naar een door Canon erkende servicepartner hebt gestuurd, neemt u rechtstreeks contact op met deze partner voor een statusupdate.


V: Wat kan ik doen als mijn product na de reparatie nog steeds defect is?

A: In het onwaarschijnlijke geval dat u nog steeds een probleem ondervindt nadat de reparatie is voltooid, neemt u contact op met het Canon Professional Servicecentrum, aangezien reparaties van Canon gegarandeerd vrij moeten zijn van defecten (conform de service- en reparatievoorwaarden van Canon).

Als u uw product naar een door Canon erkende servicepartner hebt gestuurd, dient u rechtstreeks contact op te nemen met deze partner.


V: Kan ik reserveonderdelen kopen voor mijn Canon-product?

A: U wordt aangeraden reparaties alleen te laten uitvoeren door Canon Professional Servicecentra of door Canon erkende servicepartners, omdat er mogelijk speciale gereedschappen en software nodig zijn om uw product veilig te repareren.
Indien nodig kunnen echter als volgt originele Canon-reserveonderdelen worden aangeschaft via het Canon Professional Servicecentrum of bepaalde door Canon erkende servicepartners of leveranciers van reserveonderdelen:

Canon Professional Service Centre (PSC)

Centre d’Affaires Equilibre – Bat Alley
56 & 58 Avenue Jean Jaurès
92700 Colombes

Tel: +33 1 70 48 05 00 keuze 3

Mail: adminpsc@cf.canon.fr


Techrepair

Veilingdreef 16
4614 RX Bergen op Zoom

Tél. : +31 (0)164 244 222
Mail :parts@techrepair.nl


V: Hoe lang kan een product worden gerepareerd na de introductie van het product?

A: Canon streeft ernaar om zo lang mogelijk duurzame ondersteuning voor haar producten te garanderen. Zodra een product door Canon uit de verkoop is gehaald, wordt gegarandeerd dat er reserveonderdelen beschikbaar zijn voor de volgende perioden:

ASSORTIMENT MODEL JAREN
Spiegelreflexcamera EOS 1D-serie, EOS 5D-serie 7
Andere EOS-serie 5
SYSTEEMCAMERA EOS R-serie 7
EOS M-serie 5
LENZEN EF - L-serie, RF - L-serie, DO-serie, TS-E-serie en CN-E-serie 7
Alle andere lensseries 5
FLITSER Alle Speedlite-modellen 5
COMPACTCAMERA PowerShot G-serie 5
PowerShot D30, PowerShot S120, PowerShot SX60HS, PowerShot SX70HS, PowerShot SX520HS, PowerShot SX530HS, PowerShot SX740 HS 5
VIDEO LEGRIA-serie; X-serie (XF; XA; XL; XH; XC); ME-serie; Ml-serie en Cinema EOS-serie 7
Accessoires: RC-V100, EVF-V70, SG-1, OU-700, SU-15, MO-4E, MO-4P, MA-400,CT-V1, SP-V1, WM-V1, WP-V1, WP-V2, WP-V3, DM-100, SM-V1 7
PROJECTOR XEED-serie, LV-serie en LX-serie 7
VERREKIJKER Alle verrekijkers 5
PRINTERS PIXMA- en MAXIFY-serie (met uitzondering van onderstaande modellen) 5
i-SENSYS-serie 7
SCANNER CanoScan-serie 5
ANDERE PRODUCTEN Alle foto-accessoires; lenzen (alleen EF50 F1.8 STM; EF-M 22MM f/2.0; EF-M 15-45MM F/3.5-6.3 IS STM); PowerShot-serie (met uitzondering van bovenstaande modellen); IXUS-serie;video-accessoires en lenzen (met uitzondering van bovenstaande modellen); projector-accessoires en lenzen; calculators; PIXMA-printers (MG2xxx; MG3xxx; MG5xxx; MX4xx; MX5xx; TR45xx; TS3xxx & TS5xxx); Selphy CP-serie; Zoemini-serie, IVY REC en scanners (CanonScan Lide-serie en P 2XX-serie) Geen onderdelen

Als het voor Canon niet mogelijk is om een vereist reserveonderdeel te verkrijgen tijdens deze periode, wordt klanten een alternatieve oplossing aangeboden.

Terug naar boven

COVID-19-informatie voor klanten van Canon

Vanwege de COVID-19-pandemie past Canon haar werkwijzen voortdurend aan om het welzijn van de medewerkers, klanten en partners van Canon te waarborgen.

Canon doet er alles aan om ervoor te zorgen dat op de normale manier aan service- en reparatieverzoeken wordt voldaan. De Canon Professional Servicecentra en door Canon erkende servicepartners blijven open en nemen alle voorzorgsmaatregelen om uw veiligheid en die van de teams te waarborgen. Canon volgt voortdurend de richtlijnen en het advies op van de regering en de Wereldgezondheidsorganisatie.

Canon wil jou, haar werknemers en partners bedanken voor jullie voortdurende steun.

Bezoek deze pagina regelmatig voor meer informatie. De service van Canon voor telefonische en e-mailondersteuning blijft actief. Neem dus, indien nog, contact met ons op.

Dit is wellicht ook iets voor jou...

Feedback