Canon toont nieuwe technologie en helpt zakelijke relaties hun onderneming toekomstbestendig te maken tijdens de Hunkeler Innovationdays 2023

Diegem, 14 februari 2023 - Canon Europe is verheugd aanwezig te zijn op de Hunkeler Innovationdays 2023 in Luzern, Zwitserland (27 februari - 2 maart 2023) om te laten zien hoe haar krachtige en schaalbare end-to-end productieoplossingen grafische ondernemingen kunnen helpen hun onderneming toekomstbestendig te maken. Tijdens het evenement wordt ook nieuwe Canon inkjet-technologie geïntroduceerd. Producenten van commercieel drukwerk, direct mail en bedrijfscommunicatie en uitgevers van boeken kunnen leren hoe Canon hen kan helpen duurzaam te groeien met behulp van technologie en bedrijfsinnovatie.

HID_press release image 1

Canon toont drie digitale productieprinters live op het evenement.

HID_press release image 2

Met als thema ‘Make It Future-proof’ laat Canon zien hoe printproducenten zich kunnen aanpassen aan veranderingen. Met behulp van alternatieve bedrijfsmodellen en innovatieve oplossingen voor printproducten die zowel de productiviteit als flexibiliteit verhogen, toont Canon hoe processen zijn te optimaliseren, waarde is toe te voegen aan toepassingen en toegang is te verkrijgen tot nieuwe markten. En hoe tegelijkertijd is bij te dragen aan een betere duurzaamheid.

Bezoekers van de Canon-stand in hal 2 zullen aanzienlijke vooruitgang zien sinds de laatste Hunkeler Innovationdays in 2019. Tijdens deze dagen zullen drie digitale productieprinters live een reeks aan toepassingen produceren: de Canon ProStream rotatieve inkjet-productieprinter, de Canon varioPRINT iX vellen inkjet-productieprinter en de Canon imagePRESS V1000 vellen toner-productieprinter. Daarnaast zal ook een selectie van toepassingen te zien zijn die werd geproduceerd op Canon ColorStream rotatieve inkjet-productieprinters.

Het hoogtepunt van het evenement is voor Canon de aankondiging van productnieuws voor zowel rotatieve als vellen inkjet en de nieuwste softwareoplossingen om productie- en bedrijfsprocessen te stroomlijnen, waardoor de toonaangevende positie van Canon op het gebied van inkjet-productieprinters wordt versterkt. Deze ontwikkelingen zullen zakelijke gebruikers een superieure kwaliteit bieden bij nog hogere snelheden en een breder scala aan toepassingen op het gebied van uitgeven, promotionele - en bedrijfscommunicatie. Dit is een verdere stimulans voor printproducenten om de vele voordelen te benutten van de overgang naar digitale productie of om hun digitale printdiensten te optimaliseren en verder uit te breiden.

Alle live Canon-demo’s op deze vakbeurs worden aangestuurd door Canon’s eigen PRISMA-workflowsoftware, waarmee zakelijke gebruikers hun gehele print-productieworkflow kunnen optimaliseren door taken vanaf prepress tot printen en nabewerking naadloos te automatiseren. Geïnteresseerde bezoekers kunnen ook zien hoe PRISMA-oplossingen en professionele Canon-diensten het ontwerpen van complete end-to-end workflows in combinatie met andere softwarecomponenten mogelijk maken.

Jennifer Kolloczek, Senior Director Planning, Marketing & Innovatie, Production Print, Canon Europe, zegt: “Bezoekers van de Hunkeler Innovationdays 2023 kunnen op het gebied van inkjet-productie opnieuw de innovatiekracht van Canon ervaren. Wij zijn verheugd een nieuwe inkjet-oplossing te presenteren, evenals verschillende klantgerichte verbeteringen aan huidige printermodellen waarmee printproducenten hun aanbod kunnen uitbreiden, met name als het gaat om veeleisende grafische toepassingen. Met krachtige digitale productieoplossingen en ‘next level’-automatisering kunnen we duidelijk het groeipotentieel laten zien dat het resultaat is van naadloos geïntegreerde end-to-end workflows. Deelnemers kunnen ook zien en bespreken hoe Canon intensief samenwerkt met technologiepartners, printproducenten, printinkopers en andere stakeholders in printgerelateerde waardeketens. Dit alles om onze zakelijke relaties te helpen succesvol te zijn en bestand tegen veranderingen, zowel op korte termijn als voor de toekomst.”

Om de nauwe correlatie tussen technologie en bedrijfsinnovatie te benadrukken en het brede scala aan toepassingen te onderstrepen dat Canon kan ondersteunen, worden tijdens de Hunkeler Innovationdays end-to-end nabewerkingsoplossingen getoond met Canon’s jarenlange partner Hunkeler en met acht andere Canon-partners.

Ga voor meer informatie over Canon op de Hunkeler Innovationdays naar: