De nieuwe Self Service Portal van Canon is nu beschikbaar

Nieuwe verbeterde functies zijn onder meer het zelf kunnen oplossing van veel voorkomende problemen, het digitaal volgen van cases en interactie met Canon via de portal, meldingen per email om u op de hoogte te houden van de voortgang van cases en de mogelijkheid voor aanvragen verbruiksartikelen.

EEN ACCOUNT MAKEN
Netaphor
Canon Camera

Maak het uzelf makkelijker

Met de Canon Self Service Portal kunt u:
 
  • Een ticket maken en online de status ervan volgen
  • Uw tellerstanden doorgeven
  • Een aanvraag indienen voor het verplaatsen of verwijderen van uw product
  • Account- en productinformatie bekijken en bijwerken
  • Accountvragen indienen

Voordelen

  • Service aangepast aan uw wensen

    Met 24/7 toegang kunt u veelvoorkomende problemen oplossen, een verzoek indienen of verbruiksartikelen te bestellen. Bovendien heeft u de mogelijkheid om de status van eventuele problemen of ingediende verzoeken te volgen, samen met de mogelijkheid om e-mailupdates te ontvangen.

  • Het doorgeven van meterstanden was nog nooit zo eenvoudig.

    Met de Canon Self Service Portal kunt u op elk moment uw meterstanden doorgeven zonder dat u ons hoeft te bellen of te mailen. Door uw meterstanden online door te geven, heeft u toegang tot uw meest recente meterstanden en de datum waarop deze zijn ingediend.

  • Al uw gegevens op één plek

    De Canon Self Service Portal biedt u directe toegang tot uw accountgegevens en productinformatie. U kunt ook vragen over accounts indienen en volgen.

Veelgestelde vragen

Bekijk enkele nuttige vragen en antwoorden over de Self Service Portal en uw account.

Uitleg Self Service Portal

  • De Self Service is een veilig en gebruiksvriendelijke applicatie voor het beheer van uw Canon producten en beschikbare services. 
    Hiermee heeft u 24/7 toegang tot uw account, voortgang over het oplossen van problemen en cases die zijn ingediend.

  • De nieuwe portal kan sneller oplossingen bieden als er een probleem optreedt, dankzij de verbeterde begeleide zelfhulp en de directe routering van cases naar de juiste afdeling. 
    U kunt de status van al uw cases volgen en direct contact hebben met onze klantenservicemedewerkers. 
    U kunt eenvoudig tellerstanden indienen en verbruiksmaterialen voor uw machines bestellen met onze snelle en eenvoudige formulieren.

  • Canon ziet dezelfde informatie als u in de portal, zodat u zo goed mogelijk kan worden geholpen. 
    De data in de portal loopt synchroom met de Canon systemen om ervoor te zorgen dat alle informatie up-to-date wordt gehouden. 

  • De Self Service Portal voor het uitwisselen van klantgegevens zijn volledig gecontroleerd en goedgekeurd door Canon's ICT beveiligingsteam en voldoet aan de vereiste stanadaarden voor gegevenscompliancy en -beveiliging. Er zijn databeveilingsregels tussen Canon en haar leveranciers. Zij hebben hun eigen strenge gedragscodes en kwaliteitsproducten om gegevens te beschermen.

  • Edge, Firefox en Chrome worden allemaal ondersteund, maar we raden u aan Chrome te gebruiken.

  • Cases worden behandeld tijdens de Canon openingstijden. Aanvragen die buiten dit tijdstip worden ingediend worden op de eerst volgende werkdag afgehandeld. Canon streeft ernaar om binnen de contractuele reactietijd te reageren op een incident.

Vragen over accounts

  • Er kunnen twee rollen worden ingesteld in de portal: 
     
    Klantbeheerder: De beheerder is het belangrijkste aanspreekpunt binnen een organisatie voor het beheren van Canon-producten en -services. De beheerder heeft zicht op alle Canon-producten die zijn toegewezen aan zijn account(s) en kan verantwoordelijkheden aan andere gebruikers geven die ook als beheerder kunnen worden aangewezen. 
     
    Klant: De klant is iemand die is aangewezen om de serviceactiviteiten van een product te beheren, zoals het maken van tickets en het invoeren van tellerstanden. De klant heeft alleen zicht op producten die aan hem zijn toegewezen. In tegenstelling tot de klantbeheerder kan hij geen andere gebruikers instellen of er verantwoordelijkheden aan toewijzen, en is hij niet het eerste aanspreekpunt voor de communicatie met Canon.

  • De klantbeheerder van de Self Service Portal is het belangrijkste aanspreekpunt binnen uw organisatie voor het beheren van Canon-producten en -services.

  • De Self Service Portal-klant is iemand in uw organisatie die door de beheerder(s) is aangesteld om de service-activiteiten van een product (bijv. het maken van tickets, de tellerstanden opgeven en het bijwerken van de productlocatie) te beheren.

  • U moet een e-mailadres hebben om u te kunnen registreren bij de Self Service Portal, de functies te gebruiken en belangrijke updates voor uw accountgegevens te ontvangen van Canon. Als u Canon deze informatie niet wilt geven, zult u, als gebruikelijk, telefonisch tickets moeten indienen via onze reguliere nummers.

  • Om uw e-mailadres te laten corrigeren, kunt u contact opnemen met de helpdesk voor ondersteuning.

  • Om uw e-mailadres te laten corrigeren, kunt u contact opnemen met de helpdesk voor ondersteuning.

  • Om uw e-mailadres te laten corrigeren, kunt u contact opnemen met de helpdesk voor ondersteuning.

  • Controleer bij het invoeren van de tellerstanden of deze voldoen aan de volgende instructies:

    1. De tellerstanden mogen niet lager zijn dan de vorige stand.

    2. U kunt tellerstanden slechts eenmaal per dag invoeren

    Als u nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact op met uw plaatselijke helpdesk, die u hierbij zal helpen.

    Geaccepteerde tellerstanden worden de eerstvolgende keer dat u inlogt bij de Self Service Portal weergegeven in het overzicht.

Account

Als u al een account hebt, log dan in. Als u geïnteresseerd bent in de portal, meld u dan aan om een account te maken.
Onderzoek