Hier vindt u alles wat u moet weten over het verzenden van uw product voor service of reparatie. Dit bevat het vinden van een reparatiecentrum, de te volgen stappen voor service of reparatie en een selectie veelgestelde vragen om uw eventuele vragen te beantwoorden.
Service en reparatie van producten
Gebruik de country selector (landenkiezer) om het land waarin u woonachtig bent te selecteren. De stappen kunnen namelijk per land verschillen.
In eerste instantie wordt u verwezen naar de productondersteuning van Canon. Hier kunt u informatie vinden die nuttig kan zijn bij het oplossen van het probleem. Nadat u uw product hebt geselecteerd, krijgt u toegang tot de veelgestelde vragen, gebruikershandleidingen, drivers, software- en firmwaredownloads.
U kunt ook een reparatie regelen voor uw product via de Canon Online Service & Repair Portal, waar u wordt begeleid bij het indienen van uw verzoek en advies ontvangt over het oplossen van het probleem (indien van toepassing).
Gebruik de country selector (landenkiezer) om het land waarin u woonachtig bent te selecteren. De stappen kunnen namelijk per land verschillen.
Gebruik de country selector (landenkiezer) om het land waarin u woonachtig bent te selecteren. De stappen kunnen namelijk per land verschillen.
1 - Vraag uw service of reparatie aan
Als u een organisatie bent:Als u een particuliere klant bent:
U wordt door de relevante stappen geleid om alle relevante informatie te verstrekken (bijv. aanvraagtype, informatie over het defect, aankoopbewijs enz.). Ook kunt u zo nodig extra producten aan uw verzoek toevoegen.
U ontvangt informatie over de desbetreffende servicelocatie: ofwel een Canon Professional Servicecentrum of een door Canon erkende servicepartner voor uw product. Houd er rekening mee dat door Canon erkende servicepartners onafhankelijke organisaties zijn en daarom werken met hun eigen voorwaarden. Misschien wilt u daarom eerst contact met hen opnemen voor meer informatie, voordat u producten naar hen opstuurt voor service of reparatie.
U kunt, afhankelijk van uw product, worden doorverwezen naar het ondersteuningsteam, zodat zij u verder kunnen helpen.
2 - Nadat u uw service- en/of reparatieverzoek hebt ingediend, dient u het besteloverzicht af te drukken en samen met uw product terug te sturen
Nadat u uw verzoek hebt ingediend, kunt u het besteloverzicht afdrukken. Er wordt ook een kopie naar u verzonden (om deze eventueel later af te drukken). Het besteloverzicht, dat alle details van uw verzoek bevat, moet bij uw product worden geleverd wanneer u het product naar de onderhoudslocatie stuurt (ofwel een Canon Professional Servicecentrum of een door Canon erkende servicepartner). Hierdoor kan de ontvangst van uw product(en) op de servicelocatie worden bevestigd en is alle informatie beschikbaar die nodig is om uw verzoek te verwerken.
3 - Zorg ervoor dat het product stevig is verpakt voor vervoer
Door een product naar een Canon Professional Servicecentrum of door Canon erkende servicepartner te sturen, gaat u geen overeenkomst aan met Canon. Daarom aanvaardt Canon geen aansprakelijkheid voor verlies of schade die tijdens het transport optreedt.
U wordt aangeraden uw product veilig te verpakken. Raadpleeg onze veelgestelde vragen over service en reparatie hieronder en de gebruikershandleiding voor verzendinstructies. Als u dit niet doet, kan dit leiden tot verdere schade tijdens het transport. Afhankelijk van de waarde van het product, kunt u ook overwegen de zending te verzekeren. U kunt uw product(en) ook persoonlijk naar een Canon Professional Servicecentrum of door Canon erkende servicepartner brengen.
4. Wat gebeurt er nadat ik mijn product voor service of reparatie heb verzonden?
Als een product naar een Canon Professional Servicecentrum is verzonden:
Zodra de product(en) zijn ontvangen, worden deze in het systeem van Canon geregistreerd en krijgt u een bericht ter bevestiging van de ontvangst.
Zodra uw order is verwerkt en uw product(en) zijn beoordeeld, wordt uw verzoek direct verder verwerkt (conform de service- en reparatievoorwaarden van Canon) of, indien van toepassing, wordt er contact met u opgenomen om uw goedkeuring te vragen om door te gaan (d.w.z. in het geval van tijd- en kostenoffertes).
De orderacceptatie en voltooiing van het contract voor de aankoop van de service en reparatie vindt plaats wanneer Canon de verzochte service of reparaties start, tenzij Canon u heeft meegedeeld dat uw order niet kan worden geaccepteerd. De voorwaarden van uw contract worden door Canon bewaard en u ontvangt een kopie bij uw orderbevestiging.
U kunt de status van uw aanvraag controleren en zo nodig contact opnemen met het Canon Professional Servicecentrum:
Als een product is verzonden naar een door Canon erkende servicepartner:
Houd er rekening mee dat door Canon erkende servicepartners onafhankelijke organisaties zijn en daarom werken met hun eigen voorwaarden en processen. Misschien wilt u daarom eerst contact met hen opnemen voor meer informatie, voordat u producten naar hen opstuurt voor service of reparatie.
Let op: de bovenstaande informatie wordt uitsluitend ter advies aan de klant verstrekt en vormt geen overeenkomst tussen Canon en de klant. De specifieke voorwaarden van het Canon Professional Servicecentrum of de door Canon erkende servicepartner hebben voorrang op alle informatie op deze pagina.
In het geval dat u service voor uw Canon-product nodig hebt, kunnen Canon Professional Servicecentra u afhankelijk van uw product(en) een reeks serviceopties tegen een vaste prijs aanbieden:
Als u een organisatie bent.
Als u een particuliere klant bent:
Door Canon erkende servicepartners kunnen vergelijkbare of gelijkwaardige services bieden.
Als uw Canon-product een defect vertoont, kunt u gebruikmaken van een netwerk van servicelocaties (bestaande uit Canon Professional Servicecentra en door Canon erkende servicepartners) die uw product graag repareren conform de oorspronkelijke specificaties van Canon.
Als u een organisatie bent.
Als u een particuliere klant bent:
Alle servicelocaties in het Canon-netwerk kunnen reparaties accepteren die via de post of een koeriersdienst worden verstuurd of die persoonlijk worden afgegeven.
Als uw product onder een commerciële garantie van Canon valt, zijn alle uitgevoerde reparaties gratis (conform de toepasselijke voorwaarden die u kunt vinden via de Warranty Hub van Canon). Als uw product niet onder de commerciële garantie van Canon valt, worden voor reparaties kosten in rekening gebracht.
Als consument profiteert u ook van wettelijke rechten voor de verkoop van goederen en kunt u contact opnemen met de verkoper bij wie u uw product hebt gekocht om eventuele ondersteuningsopties te bespreken die zij mogelijk kunnen bieden.
Als de periode van uw commerciële Canon-garantie is verstreken of de aard van het defect niet door de garantie wordt gedekt, kunnen Canon Professional Servicecentra u afhankelijk van uw product(en) diverse reparatieopties tegen betaling bieden:
Voor alle reparatieopties tegen betaling gelden de service- en reparatievoorwaarden van Canon.
Als uw servicelocatie een door Canon erkende servicepartner is, kunnen zij u ook een reparatie tegen betaling aanbieden. De exacte opties die voor u beschikbaar zijn, kunnen echter verschillen en zijn onderhevig aan de voorwaarden van de door Canon erkende servicepartners.
Zorg ervoor dat uw product veilig is verpakt en raadpleeg de gebruikershandleiding voor specifieke verzendinstructies.
Als u uw product niet goed voorbereidt (en verpakt) voor verzending, kan dit leiden tot verdere schade tijdens het transport en kan uw commerciële Canon-garantie komen te vervallen.
We raden u aan de volgende stappen te nemen voordat u uw printproducten verzendt:
Raadpleeg voor meer gedetailleerde instructies over het voorbereiden van uw inkjetprinter voor verzending de online handleiding van uw printer (hier beschikbaar) en zoek naar ‘Uw printer repareren’ of ‘Uw printer transporteren’.
U wordt aangeraden de volgende stappen te nemen voor foto- en videoproducten:
Als u uw product naar een Canon Professional Servicecentrum hebt gestuurd, kunt u de status van uw reparatie of service als volgt controleren:
In het onwaarschijnlijke geval dat u nog steeds een probleem ondervindt nadat de reparatie is voltooid, neemt u contact op met het Canon Professional Servicecentrum, aangezien reparaties van Canon gegarandeerd vrij moeten zijn van defecten (conform de service- en reparatievoorwaarden van Canon).
Als u uw product naar een door Canon erkende servicepartner hebt gestuurd, dient u rechtstreeks contact op te nemen met deze partner.
U wordt aangeraden reparaties alleen te laten uitvoeren door Canon Professional Servicecentra of door Canon erkende servicepartners, omdat er mogelijk speciale gereedschappen en software nodig zijn om uw product veilig te repareren.
Indien nodig kunnen echter als volgt originele Canon-reserveonderdelen worden aangeschaft via het Canon Professional Servicecentrum of bepaalde door Canon erkende servicepartners of leveranciers van reserveonderdelen:
Canon Professional Service Centre (PSC)
Centre d’Affaires Equilibre – Bat Alley
56 & 58 Avenue Jean Jaurès
92700 Colombes
Tel: +33 1 70 48 05 00 keuze 3
Mail: adminpsc@cf.canon.fr
Techrepair
Veilingdreef 16
4614 RX Bergen op Zoom
Tél. : +31 (0)164 244 222
Mail :parts@techrepair.nl
Canon streeft ernaar om zo lang mogelijk duurzame ondersteuning voor haar producten te garanderen. Zodra een product door Canon uit de verkoop is gehaald, wordt gegarandeerd dat er reserveonderdelen beschikbaar zijn voor de volgende perioden:
ASSORTIMENT | MODEL | JAREN |
Spiegelreflexcamera | EOS 1D-serie, EOS 5D-serie | 7 |
Andere EOS-serie | 5 | |
SYSTEEMCAMERA | EOS R-serie | 7 |
EOS M-serie | 5 | |
LENZEN | EF - L-serie, RF - L-serie, DO-serie, TS-E-serie en CN-E-serie | 7 |
Alle andere lensseries | 5 | |
FLITSER | Alle Speedlite-modellen | 5 |
COMPACTCAMERA | PowerShot G-serie | 5 |
PowerShot D30, PowerShot S120, PowerShot SX60HS, PowerShot SX70HS, PowerShot SX520HS, PowerShot SX530HS, PowerShot SX740 HS | 5 | |
VIDEO | LEGRIA-serie; X-serie (XF; XA; XL; XH; XC); ME-serie; Ml-serie en Cinema EOS-serie | 7 |
Accessoires: RC-V100, EVF-V70, SG-1, OU-700, SU-15, MO-4E, MO-4P, MA-400,CT-V1, SP-V1, WM-V1, WP-V1, WP-V2, WP-V3, DM-100, SM-V1 | 7 | |
PROJECTOR | XEED-serie, LV-serie en LX-serie | 7 |
VERREKIJKER | Alle verrekijkers | 5 |
PRINTERS | PIXMA- en MAXIFY-serie (met uitzondering van onderstaande modellen) | 5 |
i-SENSYS-serie | 7 | |
SCANNER | CanoScan-serie | 5 |
ANDERE PRODUCTEN | Alle foto-accessoires; lenzen (alleen EF50 F1.8 STM; EF-M 22MM f/2.0; EF-M 15-45MM F/3.5-6.3 IS STM); PowerShot-serie (met uitzondering van bovenstaande modellen); IXUS-serie;video-accessoires en lenzen (met uitzondering van bovenstaande modellen); projector-accessoires en lenzen; calculators; PIXMA-printers (MG2xxx; MG3xxx; MG5xxx; MX4xx; MX5xx; TR45xx; TS3xxx & TS5xxx); Selphy CP-serie; Zoemini-serie, IVY REC en scanners (CanonScan Lide-serie en P 2XX-serie) | Geen onderdelen |
Als het voor Canon niet mogelijk is om een vereist reserveonderdeel te verkrijgen tijdens deze periode, wordt klanten een alternatieve oplossing aangeboden.
Neem contact met ons op voor ondersteuning per telefoon of e-mail
Zoek een reparatiecentrum en andere nuttige informatie over ons reparatieproces
Meer informatie over Canon's Recycleprogramma voor cartridges
Registreer uw product en beheer uw Canon-ID-account