Profiteer van de voordelen van de Arizona met de nieuwe Canon Arizona 135 GT UV flatbedprinter

’s-Hertogenbosch, 29 juni 2021 - Canon kondigt vandaag de introductie aan van de nieuwe Arizona 135 GT flatbedprinter. Deze printer is voor signmakers, printbedrijven en offset- en zeefdrukkers een slimme technologische investering om nieuwe zakelijke kansen te benutten. Of uw onderneming nu start met het aanbieden van grootformaat prints op harde materialen of dat u op zoek bent naar verdere diversificatie richting nieuwe toepassingen, de Arizona 135 GT biedt de bewezen voordelen van de bekroonde Arizona-serie – hoge beeldkwaliteit, indrukwekkende productiviteit en betrouwbaarheid, veelzijdigheid in toepassingen en een uitstekende TCO – op een aantrekkelijk investeringsniveau. De Arizona 135 GT wordt in Poing, Duitsland, geproduceerd en heeft dezelfde industriële kwaliteit en achtergrond als alle andere Arizona-modellen. De nieuwe flatbedprinter bewijst zijn waarde met indrukwekkende toepassingen voor een uitgebreid assortiment van niet alleen harde media, maar dankzij de Roll Media Option ook van flexibele media.

De gebruiksvriendelijke Arizona 135 GT is ontworpen voor een superieure productiviteit en veelzijdigheid en print met een uitzonderlijk hoge beeldkwaliteit. Dit is te danken aan de VariaDot-technologie. Deze technologie maakt gebruik van geavanceerde technieken om de juiste druppelgroottes te kiezen en zo fotorealistische afbeeldingen te  printen. Met de mogelijkheid om substraten tot 125 x 250 cm en een dikte tot 50,8 mm te verwerken en printsnelheden tot 34,2 m2/uur te halen, is de Arizona 135 GT een slimme investering vanaf slechts 2.000 m2 per jaar.

De productiviteit van de Arizona 135 GT wordt verder verhoogd door de gebruiksvriendelijke functionaliteit, waaronder nesting, batches samenstellen van complexe taken, step-and-repeat, spiegelen en aanpassen van printmodi. De nauwkeurige printregistratie voorkomt fouten en de mogelijkheid om tot op het laatste moment nog aanpassingen te doen bij de printer bespaart kostbare tijd. Omdat de uptime in elke printomgeving van cruciaal belang is beschikt de Arizona 135 GT over een aantal servicefuncties die de beschikbaarheid maximaliseren:  Het automatische onderhoudssysteem zorgt voor handsfree onderhoud aan de printkoppen en herstelt de nozzles binnen enkele seconden. Met On Remote Service kan de gebruiker toestemming geven voor hulp op afstand door ervaren onderhoudstechnici, zodat de hoogst mogelijke uptime wordt gegarandeerd.

Voor toepassingen met hoge marges op een enorm media-aanbod

Dankzij de Arizona-flatbedtechnologie en de UV-LED-uitharding is een breed scala aan duurzame toepassingen mogelijk op harde of flexibele media met standaard of poreuze oppervlakken, waaronder glas, aluminium en andere metalen, canvas, hout, MDF, karton, keramische tegels en kunststoffen. Met de optionele Arizona Static Suppression Upgrade Kit kan de Arizona 135 GT ook printen op harde kunststofmaterialen zoals acryl, polycarbonaat en styreen, terwijl het Arizona Classic hogedrukvacuümsysteem zorgt voor het uiterst betrouwbaar vasthouden van de media tijdens het printen, zelfs bij kromgetrokken harde media. Nog meer mogelijkheden komen binnen bereik met de Roll Media Option. Daarmee kunnen gebruikers toepassingen op flexibele media tot een breedte van 220 cm produceren, inclusief dunne en warmtegevoelige media, en ’s nachts zonder toezicht roll-to-roll printtaken uitvoeren.

Toegang tot nieuwe niveaus van creativiteit met Arizona Xpert prepress-software

De Arizona 135 GT wordt geleverd met Arizona Xpert prepress-software waarmee met gemak hoogwaardige toepassingen zijn te ontwerpen en te produceren. De software is uitgerust met kant-en-klare recepten om heel eenvoudig zelf toepassingen te maken en stelt gebruikers in staat deze recepten met klanten uit te wisselen, zodat ontwerpers het eindproduct in 3D kunnen bestuderen met Arizona Xpert Extensions en ontwerpfouten tot een minimum worden beperkt. De Arizona-benadering van ‘first-time-right-printing’ leidt tot minder verspilling en minder kostbare fouten, wat vervolgens weer leidt tot betere marges en kortere doorlooptijden. Arizona Xpert biedt daarnaast ook mogelijkheden om toepassingen met hogere marge te printen zoals het printen van oppervlakken met textuur en  toepassingen met meerdere inktlagen.

Werken met een duurzame flatbedprintoplossing

De VariaDot-technologie in de Arizona 135 GT maakt gebruik van variabele druppelgroottes van 6 tot 30 picoliter. Dit resulteert niet alleen in haarscherpe beelden, maar betekent ook dat het Arizona-printproces tot 50 % minder inkt verbruikt dan andere flatbedprinters. Daarmee is de Arizona 135 GT zowel milieuvriendelijk als economisch aantrekkelijk. De Arizona 135 GT maakt ook het gebruik van UL GREENGUARD Gold-gecertificeerde inkten voor indoor toepassingen, zoals in scholen, medische centra en winkels – en de geringe emissies zorgen daarnaast voor een gezondere printomgeving. Daar komt bij dat de Arizona 135 GT weinig energie verbruikt dankzij de Instant-On-functie en de minimale opwarmtijd  van de LED-lampen. Andere energiebesparende kenmerken zijn de standaard voedingsspanning, het energiezuinige uithardingsproces en de efficiënte vacuümpompen. Op termijn zal de nieuwe Arizona worden opgenomen in het Arizona Remanufacturing Programma, waarmee een tweede leven wordt gegeven aan wat nu al een zeer duurzame flatbedprinter is.

Michele Tuscano, Head of Global Partner Channel & Vice President EMEA - Large Format Graphics bij Canon Production Printing, zegt: “Als een familie van flatbedprinters is de Arizona bekend geworden om zijn beeldkwaliteit, productiviteit, betrouwbaarheid en veelzijdigheid waar het gaat om toepassingen. De Arizona heeft diverse onderscheidingen ontvangen en telt wereldwijd meer dan 7.500 installaties. Door – voornamelijk via ons partnerkanaal – de Arizona 135 GT te introduceren, willen we onder signmakers, printbedrijven en offset- en zeefdrukkers die starten in de wereld van grootformaat printen of die willen diversifiëren naar nieuwe markten en toepassingen, het ideale flatbedplatform bieden voor een reeks aan printtoepassingen op zowel harde als flexibele media. Als nieuwste telg van de vijfde generatie Arizona-printers biedt de Arizona 135 GT gebruikers dezelfde kerntechnologie en voordelen als de andere familieleden in het middensegment en dat alles met een aantrekkelijk investeringsniveau. Wij zijn ervan overtuigd dat dit nieuwe model opnieuw even populair zal worden bij klanten als de voorgangers.”

De Arizona 135 GT is beschikbaar voor demonstraties via geaccrediteerde partners en via de Canon salesteams.