Canon introduceert de nieuwe norm in printproductie met de komst van de imagePRESS V1000

’s-Hertogenbosch, 26 april 2022 – Met de komst van de imagePRESS V1000, een nieuwe losblad kleurenprinter, introduceert Canon vandaag een benchmark in printproductie en vormt een oplossing voor de dagelijkse productie-uitdagingen bij printbedrijven en beschikt over innovatieve technologie, verbeterde functies en bewezen prestatiekenmerken. Daarmee vertegenwoordigt dit model de volgende generatie en voorziet in de verdere groei van de imagePRESS familie. Dankzij een reeks aan nieuwe functies en technologieën garandeert de imagePRESS V1000 ook een constante kwaliteit en een maximale betrouwbaarheid, inclusief een uptime om zowel de productiemogelijkheden als het toepassingsaanbod van printprofessionals te vergroten.

Hiro Imamura, Vice President Marketing & Innovation van Digital Printing & Solutions bij Canon Europe, zegt: “De imagePRESS V1000 legt de lat voor productiviteit in de grafische wereld hoger en kan een enorme verscheidenheid aan printmedia verwerken. Het luisteren naar de behoeften van onze klanten bracht ons een nieuwe kijk op het ontwerp van toner productieprinters. Wij hebben innovatieve manieren onderzocht om de dagelijkse productietaken uit te voeren en kunnen printbedrijven helpen om beter en sneller te werken – met bovendien meer mogelijkheden om hun klanten creatieve printproducten te bieden. De nieuwe imagePRESS V1000 zit boordevol functies en kenmerken die veelvoorkomende uitdagingen in de productie-omgeving oplossen, zodat een grotere verscheidenheid aan printtaken is uit te voeren en ook krappe deadlines worden gehaald. Door een constant hoge productiviteit te garanderen en nog meer automatisering in te bouwen voor een hoogwaardige printkwaliteit met minimale interventie, maken wij bij onze klanten tijd vrij zodat zij hun expertise kunnen gebruiken om voor hun zakelijke relaties meerwaarde te creëren en hun eigen onderneming verder kunnen ontwikkelen in nieuwe richtingen.”

De nieuwe imagePRESS V1000 geeft printbedrijven meer flexibiliteit bij het verwerken van uiteenlopende opdrachten door hun klanten aantrekkelijke formaten en maximale flexibiliteit in printmedia te bieden. De printer is voorzien van innovatieve functies die dagelijkse activiteiten van operators gemakkelijker maken en zowel het creatieve als het commerciële potentieel maximaliseren. Daarmee is dit model de ideale investering voor printbedrijven met weinig tijd die op zoek zijn naar een robuuste en betrouwbare productieprinter die elke dag topprestaties levert, ongeacht het type printopdracht.

Constant hoge productiviteit

De optie van het Multi-Drawer Paper Deck in combinatie met de bulk POD XL en manuele Bypass  verhoogt de invoercapaciteit van de printer. Dankzij de geheel nieuwe transfertechnologie zorgt de printer voor een optimale kleuroverdracht – zonder de risico’s die gepaart gaan met wisselen van papiergewichten op hoge snelheid. De nieuwe geïntegreerde POD-SURF-fixeertechnologie behoudt een constante temperatuur en zorgt dat gebruikers kunnen werken met een constante printsnelheid van 100 ppm bij een breed scala aan mediatypen en -gewichten van 52 tot 400 g/m2, waaronder synthetische en magnetische media. Dankzij de nieuwe tweetraps registratiecorrectie kan de printer automatisch dubbelzijdig printen op bannervellen tot een lengte van 1,3 meter. Ongeplande stilstand en vertragingen behoren tot het verleden – de operator ontvangt waarschuwingen op afstand zodra de verbruiksmaterialen bijna op zijn. Daarnaast kunnen operators media en toner bijvullen en tonerafval verwijderen terwijl de printer in productie is. Hierdoor blijft de productiviteit op een constant hoog niveau.

Automatisering maakt voor de operator kostbare tijd vrij

De ingebouwde spectrofotometrische sensor bespaart tijd en stelt minder hoge eisen aan de expertise die anders nodig is voor kleurcontrole. Dit omdat zowel kalibratie als afstelling met één druk op de knop mogelijk zijn zonder extra kwaliteitscontroles. De nieuwe technologie voor tweetraps registratiecorrectie garandeert telkens opnieuw een perfecte uitlijning, zelfs op lange vellen. De optionele Sensing Unit controleert prints en detecteert voordat de printopdracht start automatisch afwijkingen die niet overeenkomen met de registratie- en kleurinstellingen en past deze instellingen vervolgens aan voor de duur van de gehele printtaak, waardoor tijd wordt bespaard en de productiviteit onverminderd hoog blijft.

Betrouwbare kwaliteit en minimale verspilling

De imagePRESS V1000 beschikt over een innovatief koelsysteem dat de printmedia direct na het fixeren afkoelt om zo een optimale kwaliteit te garanderen, en het risico op verspilling door kromtrekken of kleven tot een minimum beperkt blijft wanneer een printopdracht niet onmiddellijk een volgende bewerkingsstap ondergaat.

Een innovatieve technologie voor toneroverdracht zorgt tijdens het printen voor een optimale doorvoer van ieder vel. Door de variabele positie van de secundaire transferrol kan deze veranderen afhankelijk van het gewicht van gebruikte printmedia.

Compacte vormgeving

Het innovatieve ontwerp van de imagePRESS V1000 maakt dat deze printer een installatieoppervlak heeft van minder dan 3 m2. Daarmee is het de meest compacte printer in zijn segment en biedt het met 100 ppm dezelfde productiemogelijkheden als veel grotere kleurenprinters. De imagePRESS V1000 is dan ook ideaal in elke printomgeving waar ruimte beperkt is.

Oog voor de toekomst

De nieuwe imagePRESS V1000 voldoet aan de hoogste normen op he gebied van energie-efficiëntie. De printer is niet alleen ENERGY STAR-gecertificeerd, maar heeft van het EPEAT-register – het wereldwijde beoordelingssysteem voor groenere elektronica – ook de EPEAT GOLD kwalificatie ontvangen. Door deze  eenmalige test uit te voeren en te profiteren van de bijbehorende besparing op energiekosten, zijn de dagen van uitproberen en verspillen van prints voorbij.

Tijdens de ontwerpfase van de imagePRESS V1000 ging alle aandacht uit naar duurzaamheid. Als de printmedia in een lade niet overeenkomt met de instellingen, wordt de taak gestopt voordat het printen begint. Dit resulteert in minder afval, lager energieverbruik en minder CO2-uitstoot. De optionele Sensing Unit na het printengine voert tijdens het printen aanpassingen door aan de registratie op de voor- en achterzijde, zodat minder extra prints nodig zijn. En met de PRISMAsync- of EFI Fiery-controllers kunnen operators elk detail van de printtaak controleren, inclusief de kwaliteit, en in realtime gewenste wijzigingen aanbrengen op de gebruikersinterface voordat ze op de printknop klikken, waardoor de kans op onnodige afdrukken nog verder wordt verkleind.

Het ontwerp van de imagePRESS V1000 kan de meest innovatieve toepassingen aan. Deze printer is ontwikkeld voor een groot aantal mediatypen en -gewichten met productiesnelheden tot 100 ppm en stelt printbedrijven in staat om een grotere verscheidenheid en een hoger volume aan opdrachten binnen de kortst mogelijke tijd af te leveren. En dat alles zonder concessies aan kwaliteit, creativiteit of productiviteit.

Verkrijgbaarheid

De nieuwe imagePRESS V1000 serie is vanaf juni 2022 verkrijgbaar via Canon en geaccrediteerde Canon-partners.

Ga voor meer informatie naar https://www.canon.nl/business/products/production-printers/digital-presses/imagepress-v1000/