Canon lanceert eerste CO2- neutraal technisch breedformaat papier voor de sectoren architectuur, engineering, bouw en maakindustrie

Diegem – Canon Europe lanceert Red Label Zero FSC® en Recycled White Zero FSC®, de eerste 'cradle-to-customer' (wieg tot klant) CO2-neutrale, technische breedformaat papiersoorten voor de sectoren architectuur, engineering, bouw en maakindustrie. Beide producten zijn FSC-gecertificeerd (FSC-C008945) en worden 100 % CO2-neutraal geleverd.

Imaging Supplies_RL.jpg

Canon Red Label Zero FSC® en Recycled White Zero FSC® zijn CO2 -neutrale technische breedformaat papiersoorten voor de sectoren architectuur, engineering, bouw en maakindustrie

Two construction workers take sustaibability to the next level.

Beide papiersoorten zijn compatibel met de Canon-series ColorWave, PlotWave en imagePROGRAF

Red Label Zero FSC® en Recycled White Zero FSC® zijn EU Ecolabel-gecertificeerd. Dit betekent dat deze producten gedurende hun gehele levenscyclus gegarandeerd en onafhankelijk geverifieerd een lage milieu-impact hebben. Red Label Zero FSC® is licht van gewicht en verkrijgbaar in 30 uitvoeringen, waaronder ISO(DIN)- en ANSI-formaten. Red Label Zero FSC® weegt slechts 75 g/m2 en is verkrijgbaar in diverse breedtes van 210 mm tot 1067 mm op rollen van 175 of 200 meter. Wanneer klanten een pallet bestellen, krijgen ze de optie dit onverpakt te laten bezorgen, om verpakkingsmateriaal te besparen en afval te verminderen.

Recycled White Zero FSC® is met 80 g/m2 slechts een fractie zwaarder en is verkrijgbaar in diverse breedtes van 297 mm tot 914 mm op rollen van 150 meter. Het wordt gemaakt van 100 % gerecycled post-consumer oud papier, waardoor het de ideale keuze is voor iedere milieubewuste organisatie. Beide papiersoorten zijn compatibel met de Canon ColorWave-, PlotWave- en imagePROGRAF-series, maar ook met andere in de markt gangbare printermerken, waardoor ze een veelzijdige optie zijn voor de sectoren architectuur, engineering, bouw- en maakindustrie.

Om te waarborgen dat beide papiersoorten zo duurzaam mogelijk zijn, werkt Canon alleen samen met leveranciers die voldoen aan de hoogste normen van verantwoordelijkheid, zoals blijkt uit hun FSC®-certificaat (Forest Stewardship Council), en die er voortdurend naar streven hun productieprocessen te verbeteren om de CO2-uitstoot zo klein mogelijk te houden. Canon werkt ook aan het verminderen van het aantal transportbewegingen om de uitstoot in de totale toeleveringsketen – van papierfabrieken tot eindklanten/wederverkopers – verder te verlagen. Alle emissies die in het proces blijven bestaan, worden geneutraliseerd met erkende compensatieprogramma's via ClimatePartner, een organisatie die wereldwijd werkt aan projecten voor het terugdringen van CO2-uitstoot, zoals waterkracht- en windenergieprojecten.

Maurice Pardoel, Director Product Line Management & Operations bij Canon Europe – Imaging Supplies zegt: "Bij Canon nemen we duurzaamheid serieus in al onze productportfolio's. Niet alleen om onze eigen voetafdruk te verkleinen, maar ook om onze klanten te helpen hun milieu-impact te verminderen. Daarom zijn we ook heel enthousiast over de lancering van de eerste 'cradle-to-customer' CO2-neutrale technische breedformaat papiersoorten voor architectuur, engineering, bouw en maakindustrie. Door opnieuw samen te werken met ClimatePartner hebben we ons assortiment CO2-neutraal papier kunnen uitbreiden, terwijl we duurzame klimaatprojecten steunen om emissies te neutraliseren en onze klanten een schonere optie te bieden die aansluit bij hun duurzaamheidsdoelstellingen."

Canon Europe werkt al sinds 2012 met ClimatePartner om end-to-end CO2-neutraal kantoorpapier aan te bieden: Black Label Zero, Top Colour Zero en Recycled White Zero. De laatste jaren was Canon Black Label Zero Canons best verkopende kantoorpapier in Europa, wat de groeiende vraag naar duurzaam kantoorpapier aantoont. Red Label Zero FSC® en Recycled White Zero FSC® worden toegevoegd aan het bestaande Imaging Supplies-portfolio van duurzame, CO2-neutrale papiersoorten die al voor klanten beschikbaar zijn. Dit papierassortiment ondersteunt duurzame bosbouw, reduceert de koolstofvoetafdruk, vermindert energieverspilling en -verbruik en bevordert recycling van materialen.

Red Label Zero FSC® en Recycled White Zero FSC® zijn beide per direct verkrijgbaar bij Canons nationale verkooporganisaties, bij wederverkopers en de Canon online webshop.