Objectiefservices
Niveaus van Canon-onderhoudsservice
Onderhoudsservice voor je objectieven met controle op meerdere punten is beschikbaar op 2 niveaus.
Lens Service - Standard
Bevat:
• Reiniging van externe optica en externe body van objectieven.
• Controle van het bevestigen en verwijderen van het objectief, de communicatie tussen camera en objectief, de externe lenstubus, de werking van de beeldstabilisator (indien van toepassing), de werking van focus- en zoomringen (indien van toepassing), de werking van de statiefring (indien van toepassing), de diafragmafunctie, externe schroeven, de belichting en resolutie met behulp van een beeldtest.
• Verificatie van de firmwareversie. Firmware wordt bijgewerkt als dit van toepassing is en als je hierom hebt gevraagd.
Lens Service - Premier
Inclusief alles wat de Standard-service biedt plus:
• Afstelling van AF op standaardwaarde met een Canon Tool-body of afstemmen van scherpstelling met eigen camerabody.
*Deze service is niet van toepassing op RF- of TS-E-objectieven.
Belangrijke informatie
• Als 'Lens Service - Premier' is vereist en de voorkeur uitgaat naar de optie 'Afstelling van AF op standaardwaarde met een Canon Tool-body', wordt je gevraagd om bij het verzenden van je product het Canon-centrum voor service en reparatie te laten weten welke Canon Tool-body (modelnaam) moet worden gebruikt.
• Als er tijdens de door jou aangevraagde onderhoudsservice een fout met je product wordt vastgesteld, neemt het Canon-centrum voor service en reparatie contact met je op om een kopie van je aankoopbewijs op te vragen om je Canon-garantie te valideren (als die nog niet is ontvangen) of, als je product niet meer onder de Canon-garantie valt, om niet-gratis reparatieopties (zoals reparatie voor een vast bedrag, beperking van reparatie of een schatting van tijd en kosten) te bespreken.
• Er is geen reparatiegarantie op volgende storingen die niet zijn vastgesteld tijdens de onderhoudsservice.
Prijsoverzicht
Servicekosten*
Met ingang van 1 december 2022Type objectief*** | Lens Service - Standard | Lens Service - Premier** |
---|---|---|
Prime (niet-L-serie) EF, EF-S, RF | € 60,00 | € 84,00 |
Zoom (niet-L-serie) EF, EF-S, RF, RF-S | € 72,00 | € 96,00 |
Prime DO & (L-serie) EF, RF | € 108,00 | € 144,00 |
Zoom DO & (L-serie) EF, RF | € 120,00 | € 156,00 |
Tilt-shift (TS-E) | € 120,00 | Niet van toepassing |
* Alle prijzen zijn inclusief btw en retourkosten. Prijzen zijn exclusief verzendkosten. Prijzen kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. CPS-leden kunnen profiteren van de Fast Track-reparatietijden naargelang hun lidmaatschapsniveau.
** Deze service is niet van toepassing op RF-, RF-S- of TS-E-objectieven.
***Deze service is niet van toepassing op RF 5,2mm F2.8L DUAL FISHEYE-objectieven
Wellicht vind je dit ook interessant
Reparaties
Laat je apparatuur snel repareren met Canon's deskundige reparatieservices als er iets misgaat.
Express-services
Heb je weinig tijd? Maak dan gebruik van de Klaar-terwijl-je-wacht-sensorreiniging en snellere reparatietijden.
Alle services
Houd je apparatuur in topconditie, laat deze repareren of breid je mogelijkheden uit met Canon's deskundige services.
Canon Professional Services
Leden krijgen toegang tot CPS Priority Support, zowel lokaal als op grote evenementen, een snelle Fast Track-reparatieservice en mogen, afhankelijk van het niveau van het lidmaatschap, gratis materiaal lenen en profiteren van een kosteloze retourzending plus kortingen bij onderhoud. Ook kunnen ze gebruikmaken van exclusieve ledenaanbiedingen.