eMaintenance - Apparaatverbinding

Dit is Canon's connectiviteitshub, waar u essentiële informatie en uitgebreide handleidingen vindt om u te helpen bij het verbinden van uw apparaten. Profiteer van slimme, externe diagnose en inzichten op basis van gegevens die zijn ontworpen om de activiteiten binnen uw organisatie te verbeteren en de efficiëntie te verhogen.

Overzicht

eMaintenance is een oplossing die tijdrovende taken op het gebied van apparaatbeheer en administratie verzorgt. Geautomatiseerd aflezen van meterstanden, diagnose op afstand, directe meldingen van gebeurtenissen, verbeterd beheer van consumables en gestroomlijnde inzet van apparaten helpen uw organisatie efficiënter te worden.


Als uw apparaat/server niet meer communiceert met eMaintenance, kan Canon door deze onderbreking geen nauwkeurige metergegevens vastleggen, geen automatische aanvulling van verbruiksartikelen activeren of proactieve ondersteuningsservices voor uw apparaat bieden, waardoor deze services worden verstoord.


Klik voor hulp bij het oplossen van verbindingsproblemen op de afbeelding die overeenkomt met het bedieningspaneel van uw apparaat.

Selectie bedieningspaneel

Klik op de afbeelding die overeenkomt met het bedieningspaneel van uw apparaat. Als uw bedieningspaneel niet wordt weergegeven, neemt u contact op met de klantenservice van Canon.

Bedieningspaneel optie 1

Videotutorial communicatietest

Er zijn twee communicatiemethoden. Bekijk deze video voor richtlijnen over de huidige communicatiemethode. Als de eerste video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan de tweede video voor de oude communicatiemethode.

Als de bovenstaande video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan deze video voor de oude communicatiemethode.

  • Hieronder vindt u de stappen voor het uitvoeren van een communicatietest op uw Canon imageRUNNER ADVANCE DX


    1. Druk op de toets 123

    Stap 1


    2. Selecteer Monitoring Service (Service controleren) in het menu

    Stap 2


    3. Druk op de knop Communication Test (Communicatietest)\Comm. test (Comm.test).
    (Dit is afhankelijk van de softwareversie van uw apparaat. U ziet een van de drie onderstaande schermen)

    Stap 3a Stap 3b Stap 3c

    4. Als u een knop Start Test (Test starten) ziet, drukt u op deze knop en drukt u vervolgens op Yes (Ja) om uw communicatietest uit te voeren.
    Op sommige apparaten hoeft u dit niet te doen. Ga dan verder met stap 5

    Stap 4a Stap 4b

    5. Uw communicatietest wordt nu uitgevoerd. Terwijl dit gebeurt, ziet u een van de volgende schermen.

    Stap 5a Stap 5b

    6. Zodra de communicatietest is voltooid, wordt het bericht Communication was Successful (Communicatie voltooid) \ Communication Test Result (Resultaat communicatietest) > All Succeeded (Alles geslaagd) weergegeven.

    Stap 6a Stap 6b

    7. Als er fouten optreden, neemt u contact op met de IT-afdeling om ervoor te zorgen dat uw apparaat met Canon kan communiceren.

    Stap 7a Stap 7b

Bedieningspaneel optie 2

Videotutorial communicatietest

Er zijn twee communicatiemethoden. Bekijk deze video voor richtlijnen over de huidige communicatiemethode. Als de eerste video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan de tweede video voor de oude communicatiemethode.

Als de bovenstaande video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan deze video voor de oude communicatiemethode.

  • In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u een communicatietest uitvoert op uw Canon imageRUNNER ADVANCE


    1. Druk op de toets 123

    Stap 1


    2. Selecteer Monitoring Service (Service controleren) in het menu

    Stap 2


    3. Druk op de knop Communication Test (Communicatietest).

    Stap 3


    4. Druk op de knop Start Test (Test starten).

    Stap 4


    5. Als de test is geslaagd, ziet u het volgende bevestigingsbericht.

    Stap 5


    6. Als er fouten optreden, neemt u contact op met de IT-afdeling om ervoor te zorgen dat uw apparaat met Canon kan communiceren.

    Stap 6

Bedieningspaneel optie 3

Videotutorial communicatietest

Er zijn twee communicatiemethoden. Bekijk deze video voor richtlijnen over de huidige communicatiemethode. Als de eerste video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan de tweede video voor de oude communicatiemethode.

Als de bovenstaande video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan deze video voor de oude communicatiemethode.

  • In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u een communicatietest uitvoert op uw Canon imageFORCE


    1. Druk op de toets 123

    Stap 1


    2. Selecteer Monitoring Service (Service controleren) in het menu

    Stap 2


    3. Druk op de knop Communication Test (Communicatietest)\Comm. test (Comm.test).
    (Dit is afhankelijk van de softwareversie van uw apparaat. U ziet een van de twee onderstaande schermen)

    Stap 3a Stap 3b


    4. Als u een knop Start Test (Test starten) ziet, drukt u op deze knop en drukt u vervolgens op Yes (Ja) om uw communicatietest uit te voeren.
    Op sommige apparaten hoeft u dit niet te doen. Ga dan verder met stap 5.

    Stap 4a Stap 4b


    5. Uw communicatietest wordt nu uitgevoerd. Terwijl dit gebeurt, ziet u een van de volgende schermen.

    Stap 5a Stap 5b


    6. Zodra de communicatietest is voltooid, wordt het bericht Communication was Successful (Communicatie voltooid) \ Communication Test Result (Resultaat communicatietest) > All Succeeded (Alles geslaagd) weergegeven.

    Stap 6a Stap 6b

    7. Als er fouten optreden, neemt u contact op met de IT-afdeling om ervoor te zorgen dat uw apparaat met Canon kan communiceren.

    Stap 7a Stap 7b Stap 7c

Veelgestelde vragen over eMaintenance

  • Volg deze stappen: Noteer de foutcode ter referentie

    Controleer of het apparaat is verbonden met internet, via kabel of wifi

    Als u naar het apparaat kunt afdrukken en uw computer niet rechtstreeks via kabel met het apparaat is verbonden, is het apparaat via het netwerk verbonden

    Neem contact op met de IT-ondersteuning van uw organisatie en bevestig dat het apparaat toegang heeft buiten het netwerk om met Canon te communiceren. Deze afdeling heeft de gegevens in de volgende vraag nodig: "I need the details of the URL’s that are used by the device to communicate to eMaintenance" (Ik heb de gegevens nodig van de URL's die door het apparaat worden gebruikt om met eMaintenance te communiceren)

  • Cloud Connection Agent (CCA) is Canon's nieuwste communicatiemethode die op het grootste deel van het huidige Canon-portfolio werkt

    CCA
    hbp-ec1l.srv.ygles.com - poort 443
    kinesis.eu-central-1.amazonaws.com - poort 443
    cognito-identity.eu-central-1.amazonaws.com - poort 443
    a2etju7iem1tgc-ats.iot.eu-central-1.amazonaws.com - poort 443 of 8883
    rgt.srv.ygles.com - poort 443
    camapi.srv.ygles.com - poort 443
    camapi-ec1.srv.ygles.com - poort 443
    hbpm-ec1l.srv.ygles.com - poort 443

    Remote Device Management Service (RDMS) is Canon's communicatiemethode om ervoor te zorgen dat de firmware van het apparaat wordt bijgewerkt

    RDMS
    device.c-cdsknn.net - poort 443
    device02.c-cdsknn.net - poort 443
    a02.c-cdsknn.net - poort 443

    Embedded Remote Diagnostic Service (ERD's) is Canon's verouderde communicatiemethode

    eRDS
    b01.ugwdevice.net - poort 443

    Klik hier om "Information Security with Canon eMaintenance" (Informatiebeveiliging met Canon eMaintenance) te downloaden. Hier vindt u technische informatie over eMaintenance.

  • Neem contact op met de klantenservice van Canon, waar medewerkers uw gegevens verzamelen en u in contact brengen met het juiste team om het installatieproces te vereenvoudigen.

  • Neem contact op met de klantenservice van Canon, waar medewerkers uw gegevens verzamelen en u in contact brengen met het juiste team om het installatieproces te vereenvoudigen.

  • Als het bericht No tenant registered (Geen tenant geregistreerd) wordt weergegeven wanneer een communicatietest wordt uitgevoerd, is het apparaat niet geregistreerd bij de lokale verkooporganisatie. Neem contact op met uw lokale verkooporganisatie om de vereiste sleutel te verkrijgen. Deze kan vervolgens in het apparaat worden ingevoerd. Op dat moment wordt ook een communicatietest uitgevoerd. Bekijk de video voor meer informatie.

Self-Service-portal

Data-Driven Decision Making in progress

De Canon Self Service Portal biedt een naadloze manier om uw account en producten te beheren en is ontworpen om uw ervaring te vereenvoudigen. Via de portal kunt u supporttickets maken en volgen, meterstanden doorgeven, verzoeken om verplaatsing of verwijdering van een product en uw account- en productinformatie bijwerken. Daarnaast kunt u vragen stellen over uw account, zodat u efficiënte en handige support binnen handbereik hebt.

Dit is wellicht ook iets voor jou...

Neem contact op met Canon

Neem contact met ons op voor ondersteuning per telefoon of e-mail

Serienummer

Vind het serienummer van uw product

Recycling

Meer informatie over Canon's Recycleprogramma voor cartridges