eMaintenance - Apparaatverbinding
Dit is Canon's connectiviteitshub, waar u essentiële informatie en uitgebreide handleidingen vindt om u te helpen bij het verbinden van uw apparaten. Profiteer van slimme, externe diagnose en inzichten op basis van gegevens die zijn ontworpen om de activiteiten binnen uw organisatie te verbeteren en de efficiëntie te verhogen.
Overzicht
eMaintenance is een oplossing die tijdrovende taken op het gebied van apparaatbeheer en administratie verzorgt. Geautomatiseerd aflezen van meterstanden, diagnose op afstand, directe meldingen van gebeurtenissen, verbeterd beheer van consumables en gestroomlijnde inzet van apparaten helpen uw organisatie efficiënter te worden.
Als uw apparaat/server niet meer communiceert met eMaintenance, kan Canon door deze onderbreking geen nauwkeurige metergegevens vastleggen, geen automatische aanvulling van verbruiksartikelen activeren of proactieve ondersteuningsservices voor uw apparaat bieden, waardoor deze services worden verstoord.
Klik voor hulp bij het oplossen van verbindingsproblemen op de afbeelding die overeenkomt met het bedieningspaneel van uw apparaat.
Selectie bedieningspaneel
Klik op de afbeelding die overeenkomt met het bedieningspaneel van uw apparaat. Als uw bedieningspaneel niet wordt weergegeven, neemt u contact op met de klantenservice van Canon.
Bedieningspaneel optie 1
Videotutorial communicatietest
Er zijn twee communicatiemethoden. Bekijk deze video voor richtlijnen over de huidige communicatiemethode. Als de eerste video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan de tweede video voor de oude communicatiemethode.
Als de bovenstaande video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan deze video voor de oude communicatiemethode.
-
Hieronder vindt u de stappen voor het uitvoeren van een communicatietest op uw Canon imageRUNNER ADVANCE DX
1. Druk op de toets 123
2. Selecteer Monitoring Service (Service controleren) in het menu
3. Druk op de knop Communication Test (Communicatietest)\Comm. test (Comm.test).
(Dit is afhankelijk van de softwareversie van uw apparaat. U ziet een van de drie onderstaande schermen)
4. Als u een knop Start Test (Test starten) ziet, drukt u op deze knop en drukt u vervolgens op Yes (Ja) om uw communicatietest uit te voeren.
Op sommige apparaten hoeft u dit niet te doen. Ga dan verder met stap 5
5. Uw communicatietest wordt nu uitgevoerd. Terwijl dit gebeurt, ziet u een van de volgende schermen.
6. Zodra de communicatietest is voltooid, wordt het bericht Communication was Successful (Communicatie voltooid) \ Communication Test Result (Resultaat communicatietest) > All Succeeded (Alles geslaagd) weergegeven.
7. Als er fouten optreden, neemt u contact op met de IT-afdeling om ervoor te zorgen dat uw apparaat met Canon kan communiceren.
Bedieningspaneel optie 2
Videotutorial communicatietest
Er zijn twee communicatiemethoden. Bekijk deze video voor richtlijnen over de huidige communicatiemethode. Als de eerste video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan de tweede video voor de oude communicatiemethode.
Als de bovenstaande video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan deze video voor de oude communicatiemethode.
-
In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u een communicatietest uitvoert op uw Canon imageRUNNER ADVANCE
1. Druk op de toets 123
2. Selecteer Monitoring Service (Service controleren) in het menu
3. Druk op de knop Communication Test (Communicatietest).
4. Druk op de knop Start Test (Test starten).
5. Als de test is geslaagd, ziet u het volgende bevestigingsbericht.
6. Als er fouten optreden, neemt u contact op met de IT-afdeling om ervoor te zorgen dat uw apparaat met Canon kan communiceren.
Bedieningspaneel optie 3
Videotutorial communicatietest
Er zijn twee communicatiemethoden. Bekijk deze video voor richtlijnen over de huidige communicatiemethode. Als de eerste video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan de tweede video voor de oude communicatiemethode.
Als de bovenstaande video niet overeenkomt met wat u ziet, bekijk dan deze video voor de oude communicatiemethode.
-
In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u een communicatietest uitvoert op uw Canon imageFORCE
1. Druk op de toets 123
2. Selecteer Monitoring Service (Service controleren) in het menu
3. Druk op de knop Communication Test (Communicatietest)\Comm. test (Comm.test).
(Dit is afhankelijk van de softwareversie van uw apparaat. U ziet een van de twee onderstaande schermen)
4. Als u een knop Start Test (Test starten) ziet, drukt u op deze knop en drukt u vervolgens op Yes (Ja) om uw communicatietest uit te voeren.
Op sommige apparaten hoeft u dit niet te doen. Ga dan verder met stap 5.
5. Uw communicatietest wordt nu uitgevoerd. Terwijl dit gebeurt, ziet u een van de volgende schermen.
6. Zodra de communicatietest is voltooid, wordt het bericht Communication was Successful (Communicatie voltooid) \ Communication Test Result (Resultaat communicatietest) > All Succeeded (Alles geslaagd) weergegeven.
7. Als er fouten optreden, neemt u contact op met de IT-afdeling om ervoor te zorgen dat uw apparaat met Canon kan communiceren.
Veelgestelde vragen over eMaintenance
-
Volg deze stappen: Noteer de foutcode ter referentie
Controleer of het apparaat is verbonden met internet, via kabel of wifi
Als u naar het apparaat kunt afdrukken en uw computer niet rechtstreeks via kabel met het apparaat is verbonden, is het apparaat via het netwerk verbonden
Neem contact op met de IT-ondersteuning van uw organisatie en bevestig dat het apparaat toegang heeft buiten het netwerk om met Canon te communiceren. Deze afdeling heeft de gegevens in de volgende vraag nodig: "I need the details of the URL’s that are used by the device to communicate to eMaintenance" (Ik heb de gegevens nodig van de URL's die door het apparaat worden gebruikt om met eMaintenance te communiceren)
-
Cloud Connection Agent (CCA) is Canon's nieuwste communicatiemethode die op het grootste deel van het huidige Canon-portfolio werkt
CCA
hbp-ec1l.srv.ygles.com - poort 443
kinesis.eu-central-1.amazonaws.com - poort 443
cognito-identity.eu-central-1.amazonaws.com - poort 443
a2etju7iem1tgc-ats.iot.eu-central-1.amazonaws.com - poort 443 of 8883
rgt.srv.ygles.com - poort 443
camapi.srv.ygles.com - poort 443
camapi-ec1.srv.ygles.com - poort 443
hbpm-ec1l.srv.ygles.com - poort 443Remote Device Management Service (RDMS) is Canon's communicatiemethode om ervoor te zorgen dat de firmware van het apparaat wordt bijgewerkt
RDMS
device.c-cdsknn.net - poort 443
device02.c-cdsknn.net - poort 443
a02.c-cdsknn.net - poort 443Embedded Remote Diagnostic Service (ERD's) is Canon's verouderde communicatiemethode
eRDS
b01.ugwdevice.net - poort 443 -
Neem contact op met de klantenservice van Canon, waar medewerkers uw gegevens verzamelen en u in contact brengen met het juiste team om het installatieproces te vereenvoudigen.
-
Neem contact op met de klantenservice van Canon, waar medewerkers uw gegevens verzamelen en u in contact brengen met het juiste team om het installatieproces te vereenvoudigen.
-
Als het bericht No tenant registered (Geen tenant geregistreerd) wordt weergegeven wanneer een communicatietest wordt uitgevoerd, is het apparaat niet geregistreerd bij de lokale verkooporganisatie. Neem contact op met uw lokale verkooporganisatie om de vereiste sleutel te verkrijgen. Deze kan vervolgens in het apparaat worden ingevoerd. Op dat moment wordt ook een communicatietest uitgevoerd. Bekijk de video voor meer informatie.
Self-Service-portal
De Canon Self Service Portal biedt een naadloze manier om uw account en producten te beheren en is ontworpen om uw ervaring te vereenvoudigen. Via de portal kunt u supporttickets maken en volgen, meterstanden doorgeven, verzoeken om verplaatsing of verwijdering van een product en uw account- en productinformatie bijwerken. Daarnaast kunt u vragen stellen over uw account, zodat u efficiënte en handige support binnen handbereik hebt.
Dit is wellicht ook iets voor jou...
Neem contact op met Canon
Neem contact met ons op voor ondersteuning per telefoon of e-mail
Serienummer
Vind het serienummer van uw product
Recycling
Meer informatie over Canon's Recycleprogramma voor cartridges