ProStream 1000-serie
De web-fed ProStream 1000-serie combineert de printkwaliteit en mediaflexibiliteit van offset met de productionele efficiëntie en veelzijdigheid van een digitale inkjet.
Ga zelf aan de slag!
Fundamenteel voor een succesvol merk is een marketingstrategie waarin succesvol wordt gecommuniceerd met klanten. De afgelopen jaren hebben merken zich met name gericht op digitale platformen zoals e-mail en social media.
Ondanks dat digitalisering goed is voor het verzamelen van leads en het op tijd bereiken van klanten, letten merken niet voldoende op de effectiviteit ervan. Zo wordt gemiddeld slechts 21,33% van alle marketinge-mails geopend [1]. En de rest? Die worden rechtstreeks verwijderd. Alleen digitaliseren werkt niet - klanten worden simpelweg overspoeld door digitale 'ruis'.
Daarom zouden merken fysieke media moeten uitproberen, zoals print, om de aandacht van de klant te trekken. In tegenstelling tot een e-mail, kan een klant hoogwaardig geprinte post (DM) niet verwijderen. Immers, wanneer hebt u voor het laatst post weggegooid zonder ernaar te kijken?
Het unieke aan print is dat het emoties oproept via onze zintuigen. Op Canon's Future Promotion Forum, onderschreef Olaf Hartmann, Managing Director van het Multisense Institute voor Sensory Marketing, het belang van de emoties van klanten bij het vergroten van hun betrokkenheid. Omdat de zintuigen van de mens gevoelig zijn, benadrukte hij hoe print, als een fysiek medium, de hersenen kan stimuleren door de kracht van aanraking. Hoe? Omdat onze emoties intrinsiek zijn gekoppeld aan onze fysieke zintuigen.
Zo gebruikte Aktion Deutschland, een goed doel voor daklozen in Duitsland, de kracht van aanraking door een DM te sturen op ruw papier. Hierdoor associeerde men de haptiek van het papier met zware leefomstandigheden, wat resulteerde in een toename aan donaties van meer dan 20%.
Het Multisense Institute voor Sensory Marketing onderscheidt vijf impactdimensies van zintuiglijke optimalisatie in het 'ARIVA'-model dat kan worden toegepast om de impact van een DM-campagne te maximaliseren.
Nu is het het moment om klantbetrokkenheid te vergroten en lange relaties op te bouwen door de emotionele kracht van aanraking van print.
[1] Bron: MailChimp - 2019 - https://mailchimp.com/resources/email-marketing-benchmarks/
De web-fed ProStream 1000-serie combineert de printkwaliteit en mediaflexibiliteit van offset met de productionele efficiëntie en veelzijdigheid van een digitale inkjet.
Combineert verbluffende beeldkwaliteit en een breed media-assortiment met de hoge productiviteit en aantrekkelijke variabele kosten van inkjet.
Een zeer veelzijdige rotatieve inkjetpers die een combinatie biedt van uitstekende kwaliteit en flexibiliteit voor de efficiënte en betrouwbare productie van mail, publicaties en commerciële toepassingen.
Meer informatie over hoe u print kunt toevoegen aan uw marketingmix