CASE STUDY

Dynamische één-op-één marketing tot leven brengen

Team at SDM at work


DOELGERICHTE PRINT SPRINGT IN HET OOG. PRINT HEEFT EEN GROTERE IMPACT OP DE ONTVANGER, DUS DE BOODSCHAPPEN MAKEN EEN GROTERE INDRUK DAN WOORDEN OP EEN SCHERM.

Holger Kühnemann
Sales Specialist, Eversfrank

Tegenwoordig worden consumenten geconfronteerd met een steeds groter aantal communicatiekanalen die om hun aandacht strijden. Hoe kunnen merkeigenaars en marketeers hun boodschap voor het voetlicht brengen en de interesse van hun doelgroepen wekken? De Eversfrank Group en Swiss Direct Marketing leggen uit hoe ze dit bereiken door middel van de juiste mix van gegevens, print en online communicatie.

Eversfrank Group

De Eversfrank Group, een leverancier van drukwerk, media en milieudiensten die gespecialiseerd is in catalogus- en tijdschriftproductie, heeft in de afgelopen jaren zijn digitale printfaciliteiten met succes uitgebreid. Sindsdien ontwikkelt de groep actief oplossingen om geprinte producten efficiënter te maken en drukwerk te combineren met de digitale wereld.

Snelheid en individualisering

Het team van Eversfrank constateerde dat merken die weliswaar steeds bedrevener zijn geworden in het gebruik van voorspellende analyses, aanpassingen en automatisering om hun digitale marketing dynamischer en doelgerichter te maken, nog steeds moeite hebben om dezelfde snelheid en individualisering te bereiken bij de toepassing van geprinte marketing.

Eversfrank employees


De ProStream 1000 was de eerste pers in onze zoektocht die kon voldoen aan de verwachtingen van onze klanten op het gebied van printkwaliteit en prestaties.

Henner Dose
Business Manager, Eversfrank

Meer relevantie, meer respons, meer omzet

"Dankzij onze investeringen in technologie met partners als Canon kunnen we online- en offlinetechnologieën nu naadloos op elkaar laten aansluiten, zodat segmentatie naar elk afzonderlijk individu uit de doelgroep mogelijk wordt, zelfs als we het hebben over klantdata van 100.000 contactpersonen. Voor onze klanten is deze mogelijkheid zeer interessant; meer relevantie betekent meer respons en meer omzet," licht Henner Dose toe.

Swiss Direct Marketing

Swiss Direct Marketing is een toonaangevende leverancier van complexe, multi-channel direct marketingcampagnes. De focus van het bedrijf ligt op het ontwikkelen en implementeren van klantspecifieke en zeer gepersonaliseerde communicatiecampagnes, en daarbij alle diensten te bieden die vereist zijn voor het succes van een campagne, van concept, via gegevensbeheer en uitvoering, tot de uiteindelijke analyse van het responsniveau. Onder de vele verschillende klanten die gebruikmaken van de diensten van SDM zijn grote bedrijven op het gebied van retail-, bank- en verzekeringsdiensten, evenals telecombedrijven en NGO's.

"Digitaal drukwerk maakt het mogelijk om printen te combineren met online platforms om op maat gemaakte communicatieoplossingen te realiseren met aanzienlijk kortere doorloop- en levertijden in vergelijking met conventionele productie. Hiermee kunnen we zeer gepersonaliseerde en geïndividualiseerde campagnes implementeren met inhoud die relevant is voor specifieke doelgroepen. Op die manier is elk geprint item uniek, met verschillende afbeeldingen, teksten en perforaties," aldus Marketing Director Nadine Krienbuehl.

Investeren in een relatie

Hoewel de rotatieve inkjetsystemen van Canon essentieel zijn geweest om SDM te helpen zijn aanbod te ontwikkelen, is Thomas Ziegler, Chief Operating Officer, ervan overtuigd dat technologie alleen niet dezelfde resultaten zou hebben opgeleverd. "Wanneer je systemen zoals deze installeert, investeer je niet alleen in nieuwe technologie, maar ook in een relatie."

Nadine Krienbuehl concludeert: "Het doel van onze klanten zal altijd hetzelfde zijn, namelijk de juiste doelgroep bereiken, op het juiste moment, met de juiste boodschap en een reactie teweegbrengen. Bij het evalueren van een aantal door SDM geïmplementeerde campagnes hebben we duidelijk gezien dat hoe relevanter de content is, en hoe persoonlijker, individueler en eenvoudiger de reactiemogelijkheden zijn, hoe hoger het responsniveau is. Met dat in gedachten blijft print een rol spelen in de activiteiten van SDM.

Thomas Ziegler of SDM


Producteigenschappen zijn cruciaal bij een beslissing, maar vertrouwen, ondersteuning, expertise en adviserende waarde zijn net zo belangrijk.

Thomas Ziegler
COO van SDM

Gerelateerde oplossingen

Ontdek meer

Wilt u print opnemen in uw communicatie via meerdere kanalen?

CONTACT met een specialist