CASE STUDY

De weg naar succes in reclame

Ontdek hoe Visual Promotions haar visie heeft omgezet in uitmuntende reclame met hun grootformaat printsystemen van Canon.

Visual Promotions journey of success in advertising using Canon's large format printing systems video

Visual Promotion is een pionier op het gebied van reclame. Deze casestudy beschrijft de inspirerende ontwikkeling van Visual Promotion, een organisatie die in 2009 als klein bureau in Krakau begon en sindsdien is uitgegroeid tot een krachtpatser in de reclamebranche, en haar klanten wereldwijd bedient met innovatieve oplossingen.

De eerste jaren

In 2009 richtte Mariusz Lenart samen met twee studiegenoten een klein reclamebureau op in de Poolse stad Krakau. De aanvankelijke visie was bescheiden, maar het team had een onwrikbaar geloof in hun eigen capaciteiten en een enorme gedrevenheid om een stempel te drukken op de branche.

Visual Promotions representative operating  a Canon large format printer

We hebben kennis en competentie en een geavanceerd portfolio van kwaliteitsapparatuur waarmee we projecten van concept tot uiteindelijke installatie kunnen implementeren."

Het potentieel van grootformaat reclame

Naarmate Visual Promotion groeide, werd duidelijk dat er onbenutte mogelijkheden waren in de reclamemarkt, met name op het gebied van grootformaat reclame. Deze gewaarwording was een keerpunt in de ontwikkeling van de organisatie.

Toewijding aan uitmuntendheid

Mariusz Lenart en zijn team kozen voor de filosofie dat niets onmogelijk is in de reclamewereld. Aan de basis van hun toewijding aan uitmuntendheid stond enorme kennis, onwankelbare deskundigheid en een uiterst geavanceerd portfolio van kwaliteitsapparatuur. Hierdoor waren ze in staat om projecten van de conceptualisatie tot de uiteindelijke installatie te verwezenlijken, en daarbij te zorgen voor een naadloze en superieure klantervaring.

Visual Promotions representatives discovering the potential of large format advertising with Canon's large format technology

Grensoverschrijdend vertrouwen opbouwen

De toewijding van Visual Promotion aan uitmuntendheid kreeg al snel wereldwijde erkenning. De organisatie heeft nu een netwerk van meer dan 30 internationale klanten in uiteenlopende branches. Dit vertrouwen is een eerbewijs aan het streven van de organisatie om consistent uitzonderlijke resultaten te leveren.

Investeren in duurzame innovatie

In minder dan een jaar heeft Visual Promotion de overstap gemaakt naar twee Canon Arizona 2360 XTF-flatbedprinters, als vervanging van oudere modellen, om de productiecapaciteit te verhogen en duurzaamheid te handhaven. "Deze printers bieden niet alleen snelheid, stabiliteit en kostenefficiëntie, maar ze zijn ook milieuvriendelijk en hebben een goede naam op het gebied van betrouwbaarheid. Met de vorige modellen hebben we 380.000 m² geprint met minimale uitvaltijd en waren we verzekerd van productiecontinuïteit en uitvoer van de hoogste kwaliteit", legt medeoprichter Mariusz Lenart uit.

Hij benadrukt ook het belang van ecologische overwegingen bij de productie van bijvoorbeeld elementen voor interieurwinkels. De Arizona maakt gebruik van UV LED-uithardingstechnologie en inkt zonder oplosmiddelen, zodat hiermee geurloze en milieuvriendelijke materialen kunnen worden geprint.

De Arizona 2360 XTF-flatbedprinters gebruiken energiezuinige UV LED-technologie, wat leidt tot lagere operationele kosten. Ze zijn voorzien van een geavanceerd spuitopening-en-inktsysteem voor een nauwkeurige en gelijkmatige toepassing op media, met minimale slijtage. Canon's UV LED-inkten zijn UL GREENGUARD Gold-gecertificeerd en dat betekent dat Arizona-prints veilig kunnen worden gebruikt in openbare gebouwen zoals scholen, hotels en ziekenhuizen.

Remanufacturing Arizona

Als onderdeel van Canon's focus op duurzaamheid kunnen klanten die in nieuwe Arizona-apparaten investeren, kiezen voor het remanufacturing-programma. In het kader van dit programma koopt Canon oudere apparaten terug en brengt deze na een grondige onderhoudsbeurt opnieuw uit op de markt voor tweedehands apparatuur. Hierdoor krijgen ze een tweede leven en gaan ze nog jarenlang mee.

Image representing Canon's Arizona remanufacturing for a sustainability approach to prolong their operational lifespan

Uitgebreid ecosysteem, optimaal gebruiksgemak

Naast de Arizona-flatbedprinters maakt Visual Promotion ook gebruik van andere geavanceerde Canon-producten, zoals het ProCut-snijsysteem voor grootformaat prints, een Colorado 1640 en de volledig modulaire roll-to-roll-printer uit de Colorado M-serie. Dit uitgebreide ecosysteem van één leverancier zorgt voor gebruiksgemak en garandeert een foutloze uitvoering van zelfs de meest complexe toepassingen.

Toekomstige uitbreiding en erkenning

Visual Promotion blijft zich ontwikkelen. Tot de toekomstplannen behoren verdere uitbreiding naar internationale markten en een voortdurende inzet om de erkenning voor hun merk te vergroten. Met hun voortdurende streven naar uitmuntendheid en innovatie staat Visual Promotion klaar voor blijvend succes in de dynamische reclamewereld.

Ontdek meer

Wilt u uw organisatie laten groeien met reclame?