Canon introduceert PRISMAprepare Go – een cloud-based toepassing voor opdrachtontvangst en -voorbereiding

’s-Hertogenbosch, 15 september 2021 – Voortbouwend op de succesvolle PRISMA workflowsoftware voor printproductie introduceert Canon vandaag PRISMAprepare Go, een veilige cloud-based tool voor het aanleveren van printopdrachten en het voorbereiden van bestanden voor kleinere in-house productieprintafdelingen en grafische bedrijven. Op basis van een software-as-a-service (SaaS) model kunnen klanten overal met dit betaalbare workflowproduct aan de slag zolang ze maar toegang hebben tot het internet en beschikken over een webbrowser.

PRISMAprepare Go versnelt het proces van stroomlijnen van klantopdrachten, een snelle controle van printopdrachten en het uitvoeren van essentiële pre-flight controles op problemen zoals onjuiste of ontbrekende paginaformaten, opmaak, lettertypen en beeldresolutie. Dit helpt om fouten te voorkomen, vermindert de kans op onnodige misprints en bespaart kostbare tijd.

Er is geen IT-expertise of speciale training nodig om PRISMAprepare Go te installeren, te beheren en te onderhouden. Het configureren vindt online plaats en gebruikers kunnen binnen enkele minuten aan de slag. Deze tool is eenvoudig en intuïtief te gebruiken, en ondersteunt de productieprinters van Canon, ongeacht of die worden aangestuurd door PRISMAsync, Fiery of Canon PDL, als ook generieke JDF-printers van derden.

David Preskett, Vice President van Document Solutions Sales bij Canon Europe, zegt: “Het is voor kleinere productieprintbedrijven elke dag een uitdaging om een toenemende variëteit aan printopdrachten met kleine oplagen te beheren binnen veelal krappe deadlines. En dat terwijl ze ook proberen nieuwe klanten binnen te halen, vast te houden en winstgevend te blijven. Met PRISMAprepare Go – ons eerste SaaS-workflowproduct – maken we het voor hen eenvoudig en betaalbaar om opdrachten te ontvangen, te verwerken en te produceren zonder te moeten investeren in complexe werkpleksoftware of in speciale IT-vaardigheden. En voor interne printafdelingen biedt PRISMAprepare Go een nieuw niveau aan automatisering en professionaliteit. PRISMAprepare Go geeft hun de tijd om waarde toe te voegen voor hun interne klanten door het ontwikkelen van nieuwe diensten. Met contractvormen zonder kosten vooraf, kunnen interne printafdelingen en grafische bedrijven nu een positieve stap zetten richting het vereenvoudigen van processen, verbeteren van de dienstverlening, fouten en verspilling aan te pakken en zich focussen op het stimuleren van groei door nieuwe zakelijke relaties op te bouwen. Met PRISMAprepare Go is automatisering van printproductie nu voor iedereen toegankelijk geworden.”

Klanten hebben toegang tot PRISMAprepare Go via PRISMA Home, het nieuwe portaal in het hart van al deze nieuwe PRISMA-toepassingen en -tools. PRISMA Home draait op het Microsoft® Azure-platform met zijn robuuste beveiligingsfuncties en biedt betrouwbare, veilige en beveiligde toegang tot de tool en tot PRISMA Cloud Storage waar gebruikers hun klantgegevens en opdrachtbestanden kunnen opslaan. Printbedrijven met PRISMAprepare Go kunnen hun producten bekijken, contact opnemen met Canon en hun interne gebruikers beheren.

Gemakkelijk online opdrachten ontvangen

PRISMAprepare Go is voorzien van een portaal voor het ontvangen van opdrachten en dit portaal kan door kleinere printproductiebedrijven als een eigen online ontvangstbalie worden geconfigureerd en gepresenteerd. Het configureren gaat eenvoudig – printbedrijven kunnen een eigen lay-out maken voor ontvangst van opdrachten en snel interne beheerders- en operatoraccounts instellen, maar ook individuele klantenaccounts.

Voor inkopers van print, of eigen medewerkers in het geval van een interne printafdeling, maakt een drag-and-drop-functie het gemakkelijk om één of meerdere PDF-bestanden te uploaden en ook aanvullende instructies op te geven, waarna de printbestanden worden aangeboden voor productie. Via het portal kunnen zij ook online de status van hun opdrachten volgen, waardoor tijdrovend e-mail- en telefoonverkeer tot het verleden behoort en er zo tijd vrijkomt voor andere activiteiten.

Printproductiebedrijven hebben direct zicht op binnenkomende opdrachten, waardoor de communicatie wordt gestroomlijnd en de vaak onzichtbare kosten voor het corrigeren van foutieve printbestanden worden vermeden. Printinkopers zullen de mogelijkheid van het online toezenden van opdrachten waarderen, waardoor de kans op herhalingsopdrachten toeneemt en loyaliteit wordt opgebouwd.

PRISMAprepare Go is vanaf 14 september 2021 verkrijgbaar via Canon of geaccrediteerde Canon-partners. Een all-inclusive maandabonnement met standaard 10 GB opslagruimte en voortdurende functionaliteitsupgrades.

Ga voor meer informatie over PRISMAprepare Go en PRISMA Home naar