De eindeloze mogelijkheden van licht
Op elk moment was het een van de belangrijkste overwegingen hoe we met het licht konden werken, zegt Giacomo. Omdat de opnamen in het late voorjaar plaatsvonden, waren de dagen korter dan in hartje zomer en het was belangrijk om exact te weten hoe licht gedurende de dag veranderde.
"Ik bestudeerde de hoek van de zon en wanneer en waar die opkwam en onderging", zegt hij. "We hadden veel tijd en allerlei kleuren om mee te spelen. Bovendien duurt het gouden uur langer dan op andere plaatsen. Het licht werd de leidraad voor onze planning." Giacomo maakte ook gebruik van de modus Canon Log 2, waardoor hij beelden met meer dynamisch bereik, minder ruis en een grotere grading-flexibility verkreeg, zodat hij de hoogwaardige kwaliteit kon realiseren die hij voor ogen had.
Ondanks de zorgvuldige voorbereiding was het onvermijdelijk dat Giacomo zo nu en dan moest improviseren en zich moest aanpassen aan de scenario's zoals die zich ontvouwden, maar het ging daarbij om het vinden van de beste configuratie voor elke situatie, zegt hij. "Soms veranderde alles heel snel, maar andere keren konden we filmen wat we wilden op de juiste plaats en het juiste moment." "Nadat we een maand in hetzelfde huis hadden gewoond, waren we een hechte familie geworden. Het was een van de beste ervaringen uit mijn professionele leven wat betreft uitdagingen, relaties en het resultaat."
Lees meer over de hele expeditie en bekijk de zes afleveringen op www.aristoncomfortchallenge.com.