Filmmaker Diana Olifirova staat normaal gesproken achter de camera, maar ging deze keer voor de camera staan om de tweede van haar drie personages te spelen in haar film In. "Mijn assistent nam de camera over. Ik keek naar de monitor en paste waar nodig wat dingen aan, maar iedereen was wat vrijer om te experimenteren." De film werd opgenomen met twee cine-zoomlenzen van Canon, op een Canon EOS C300 Mark III en een EOS C70.
Hoewel sommige cinematografen en regisseurs voornamelijk met prime-objectieven werken, kunnen de flexibiliteit en het gemak van een zoomobjectief een echt voordeel zijn.
In de woorden van de Oekraïense filmmaker Diana Olifirova: "Zoomobjectieven kunnen een technisch én een creatief hulpmiddel zijn en geven je de optie om een soort zoomactie toe te voegen aan de visuele taal van een film."
Diana, die naar Londen verhuisde om een MA-opleiding in cinematografie te volgen aan de National Film and Television School, is een BAFTA Breakthrough UK 2022-deelnemer en winnaar van de British Society of Cinematographer's Emerging Cinematographer 2017-award. Ze heeft aan uiteenlopende producties gewerkt, waaronder ALL of Me (2017), de met een BAFTA bekroonde comedy We Are Lady Parts (2021) voor de televisiezender Channel 4 en seizoen 3 van Bridgerton voor Netflix.
Voor haar nieuwste film In, waarmee ze haar debuut als regisseur maakt, heeft Diana twee snelle Super 35mm Canon Flex Zoom-objectieven gebruikt. De Canon CN-E14-35mm T1.7- en CN-E31.5-95mm T1.7-objectieven combineren cinematische beeldkwaliteit met een veelzijdig zoombereik – twee kenmerken die Diana graag nader wilde verkennen in haar stijlvolle, gestileerde korte film.
Deze objectieven bieden ook een baanbrekende T1.7-snelheid en warme kleuren, twee aspecten die Diana erg waardeerde. "Het was heel fijn om de bokeh en het soepele verloop in scherpstelling te zien. Ze beschikken ook over minimale focus breathing wanneer je de focus verandert van de voorgrond naar de achtergrond."