Informatie over het European Warranty System van Canon

Indien een fout ontstaat in een Canon-product, valt reparatie hiervan onder het European Warranty System (EWS) van Canon. Binnen een beperkte tijd na aankoop wordt de fout gratis opgelost (zie voorwaarden).

Canon Europees Garantie Systeem (EWS)

Het EWS bestaat uit twee verschillende services. De service die voor u van toepassing is, is afhankelijk van uw locatie en van het product dat u hebt aangeschaft. Voor de meeste consumentenproducten van Canon geldt een Return To Base-service. Indien binnen de garantieperiode een productiefout ontstaat in een Canon-product, moet het product worden geretourneerd aan een door Canon goedgekeurd reparatiecentrum. De fout wordt dan gratis opgelost door bevoegde technici. Uw product wordt naar u geretourneerd zodra de reparatie is voltooid.


Voor in aanmerking komende laser- en inkjetproducten (alleen in geselecteerde landen) geldt een On-Site-service. Raadpleeg de On-Site-voorwaarden hieronder voor de lijst met in aanmerking komende producten.

Als er tijdens de garantieperiode in een product dat in aanmerking komt, een productiefout ontstaat, dan wordt de on-site garantieservice op een van de volgende manieren verstrekt:

  • On-site reparatie (door een technicus)

  • On-site vervanging (via een koerier)

Indien de On-Site-voorwaarden hieronder niet worden weergegeven, is de On-Site-service niet beschikbaar in uw land. In dat geval is alleen de Return To Base-garantie van toepassing.

Actievoorwaarden

Lees hieronder de relevante garantie om de volledige voorwaarden voor alle garantietypen te bekijken.

Return To Base EWS

European Warranty System (EWS) voor beeldverwerkingsproducten


Canon en de landen die onder het EWS vallen, garanderen dat de hardware van dit product gedurende de garantieperiode goed werkt. In het geval dat de hardware binnen de garantieperiode defect blijkt te zijn, wordt de hardware kosteloos gerepareerd op een of meer erkende Canon-servicecentra in de landen die onder het EWS vallen.


Deze Return to Base-garantie geldt voor Canon-producten die bestemd zijn voor en aangeschaft binnen de Europese Economische Ruimte ('EER'), Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.


De EWS service kan alleen gratis worden verkregen tegen voorlegging van deze garantiekaart samen met de originele factuur/bon die door de detailhandelaar aan de klant is verstrekt, en als het volgende op de garantiekaart staat: (a) de naam van de koper, (b) de naam en het adres van de detailhandelaar, (c) de modelnaam en het serienummer van het aangeschafte product, indien van toepassing, en (d) de aankoopdatum van het product. Canon behoudt zich het recht voor garantieservice te weigeren als deze informatie niet volledig is, verwijderd is of gewijzigd is na de oorspronkelijke aankoop van het product door de consument bij de detailhandelaar.


Canon heeft het recht Canon-producten te herstellen of vervangen met nieuwe of herstelde onderdelen of producten die qua prestaties en betrouwbaarheid vergelijkbaar zijn met nieuwe producten. Canon kan ook producten vervangen door vergelijkbare modellen wanneer het origineel niet meer leverbaar is. Herstelde onderdelen of producten worden alleen gebruikt indien dat is toegestaan volgens de wetgeving van het land waarin de garantie wordt toegepast.

  • Deze garantie is twee jaar geldig vanaf de datum van aankoop door de consument (drie jaar voor projectoren en negentig dagen voor projectorlampen), zoals blijkt uit de bovengenoemde documenten.

    PIXMA G serie: één jaar of 30.000 prints, afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt.

    PIXMA G550/650: één jaar of 10.000 prints, afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt.

  • Garantieservice is beschikbaar in de erkende Canon-servicecentra.

    Eventuele kosten voor veilig transport van het product van en naar een Canon-servicecentrum komen voor rekening van de klant. Als het product naar een land wordt gebracht dat niet onder het EWS valt en dat de garantiekaart niet accepteert, moet het product worden geretourneerd naar het land waar het werd gekocht om van de garantie te kunnen profiteren.

  • Neem voor volledige informatie over de in afzonderlijke landen geboden garantie contact op met het desbetreffende land dat onder het EWS valt.

  • Canon en de landen die onder het EWS vallen, garanderen het volgende niet:

    • Periodieke controles, onderhoud en reparatie of vervanging van onderdelen als gevolg van normale slijtage.
    • Verbruiksartikelen.
    • Software.
    • Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage (bijv. videokoppen, optische onderdelen van projectoren, absorbeerders van inktafval en geleiderollen) en benodigdheden en accessoires (zoals batterijen en opnamemedia), waaronder, maar niet beperkt tot, tapes, DVD's, geheugenkaarten en afneembare HDD's die met dit product worden gebruikt, vallen niet onder deze garantie.
    • Defecten veroorzaakt door wijzigingen die zijn aanbracht zonder toestemming van Canon.
    • Door Canon-serviceproviders gemaakte kosten voor aanbrengen van aanpassingen aan of wijzigingen in een product om te voldoen aan landspecifieke technische normen of specificaties of veiligheidsnormen of -specificaties, of andere kosten om het product aan te passen als gevolg van sinds de levering van het product gewijzigde specificaties.
    • Schade als gevolg van het feit dat het product niet voldoet aan landspecifieke normen of specificaties in een ander land dan het land van aankoop.

    Reparatieservice krachtens de garantie wordt uitgesloten als de schade of het defect is veroorzaakt door:

    • Het op onjuiste wijze of buitensporig gebruiken, behandelen of bedienen van het product, zoals aangegeven in de gebruiks- of bedieningshandleidingen en/of relevante gebruikersdocumentatie, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het op onjuiste wijze opbergen van het product, het laten vallen van het product, het blootstellen van het product aan excessieve schokken en schade als gevolg van corrosie, vuil, water of zand.
    • Reparaties, wijzigingen of reiniging uitgevoerd door een niet door Canon erkend servicecentrum.
    • Schade veroorzaakt door het gebruik van reserveonderdelen, software of verbruiksartikelen (zoals lampen, lenzen of batterijen) die niet compatibel zijn met het product. Compatibiliteit met uw specifieke Canon-product moet zijn vermeld op de verpakking, maar is verzekerd bij gebruik van officiële reserveronderdelen, software of verbruiksartikelen van Canon aangezien deze allemaal zijn getest. U wordt geadviseerd om compatibiliteit voorafgaand aan het gebruik te controleren;
    • Het aansluiten van het product op apparatuur die niet door Canon voor aansluiting is goedgekeurd.
    • Gebrekkige verpakking van het product bij retournering naar het door Canon erkende servicecentrum.
    • Ongevallen, calamiteiten of andere oorzaken waarop Canon geen invloed heeft, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, bliksem, overstroming, brand, verstoringen van de openbare orde en ondeugdelijke ventilatie.

  • De reparatieservice kan vertraagd raken wanneer deze wordt uitgevoerd buiten het oorspronkelijke land van aankoop doordat het product nog niet in dat land wordt verkocht of doordat er in dat land een landspecifiek model van wordt verkocht. Bijgevolg zijn bepaalde reserveonderdelen voor de projector mogelijk niet in voorraad in het land van de reparatie.

    Het is de volledige verantwoordelijkheid van de klant om voorafgaand aan de reparatie een back-up te maken van softwarebestanden en -programma's en deze te bewaren en het genoemde na een dergelijke reparatie te herstellen.

    Canon neemt geen verantwoordelijkheid op zich voor claims, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, claims van verlies van opnamemedia, verlies van gegevens enz. die niet specifiek in deze garantie zijn vastgelegd. Wanneer u het product retourneert voor garantieservice, verzoeken wij u het voorzichtig in te pakken, het te verzekeren, het bewijs van aankoop en de garantiekaart bij te sluiten, evenals instructies voor reparatie en (indien van toepassing) een exemplaar van de opnamemedia waarop de foto's genomen door het product zijn opgeslagen. Deze garantie heeft geen invloed op de wettelijke rechten van de consument krachtens toepasselijke nationale wetgeving en de rechten van de consument jegens de wederverkoper voortvloeiend uit de verkoop-/koopovereenkomst. Bij ontstentenis van toepasselijke nationale wetgeving vormt deze garantie het enige en exclusieve rechtsmiddel van de consument en Canon noch haar dochterondernemingen of landen die onder het EWS vallen, zullen aansprakelijk zijn voor enige incidentele schade of gevolgschade wegens schending van eventuele uitdrukkelijke of geïmpliceerde garanties op dit product.

On-Site EWS

Serviceplan voor On-site garantie (laser- and inkjetproducten)


Bekijk alle van toepassing zijnde modellen.


Hartelijk dank voor de aankoop van dit Canon Office product. Wanneer u gebruik dient te maken van uw On-site garantie, dan zijn de volgende voorwaarden van toepassing.Uw On-site garantie is geldig gedurende 2 jaar vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum van uw nieuwe Canon Office product.


Krachtens deze garantie hebt u recht op het verkrijgen van ondersteuning van Canon zoals hieronder beschreven. Op alle krachtens de On-site garantie geleverde diensten zijn de hierin vastgelegde voorwaarden van toepassing. Deze On-síte garantie is van toepassing in aanvulling op eventuele andere garanties van Canon die u mogelijk voor het betreffende product hebt en in aanvulling op eventuele wettelijke rechten die u als consument hebt onder de toepasselijke lokale wetgeving. Deze On-Site garantie is van toepassing op bepaalde Canon Office producten, die bedoelt zijn voor en aangeschaft zijn in de Europese Economische Ruimte (EER) en Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.


Canon garandeert dat de hardware van dit product gedurende de garantieperiode goed werkt. In het geval dat de hardware binnen de garantieperiode defect blijkt te zijn, zal "On-site service" toegepast worden op de door u geregistreerde locatie binnen de Regio (zoals hieronder gedefinieerd).


De kosteloze On-site garantie is alleen verkrijgbaar na het overleggen van een origineel aankoopbewijs waarop de datum van aankoop van het product duidelijk vermeld staat. Canon kan producten met behulp van nieuwe of gereviseerde onderdelen repareren of zelfs voor een nieuw of gereviseerd product met gelijkwaardige prestaties en betrouwbaarheid omruilen. Canon kan ook producten vervangen voor soortgelijke modellen wanneer het oorspronkelijke model niet meer leverbaar is. Gereviseerde onderdelen of producten zullen enkel en alleen ingezet worden worden wanneer het wettelijke recht van een land waar de garantie toegepast wordt, dit ook toestaat.

  • De On-site-garantie is geldig gedurende 2 jaar vanaf de aankoopdatum van uw nieuwe Canon-kantoorproduct, zoals blijkt uit het aankoopbewijs.

  • U kunt On-site garantieservice verkrijgen door telefonisch contact op te nemen met de helpdesk van Canon (contact op te nemen met de helpdesk van Canon klik hier voor de contactgegevens).


    On-site-garantieservice wordt geleverd op een van de volgende manieren:

    • On-Site Reparatie (via een servicemonteur)*, die alle bijbehorende arbeidskosten gedekt zijn (inclusief voorrijkosten, reis- en reparatietijden) en de kosten van alle service-onderdelen dekt
    • On-Site Uitwisseling (via een transportbedrijf) die kosten van vervanging van het product en alle bijkomende verzendkosten dekt

    De servicemethode wordt bepaald door het model en wanneer u de Canon helpdesk contacteert, zal er meegedeeld worden hoe het verder gaat.

    *De diensten krachtens deze On-site garantie mogen namens Canon door een derde partij worden uitgevoerd volgens redelijke maatstaven van vakbekwaamheid en zorgvuldigheid.

    3. Beperkingen

    De garantie van Canon is niet van toepassing op:

    • Periodieke controles, onderhoud en reparatie of vervanging van onderdelen als gevolg van normale slijtage.
    • Consumables & accessories waaronder netspanningsadapters..
    • Software.
    • Aan slijtage onderhevige onderdelen, evenals benodigdheden en accessoires.
    • Defecten veroorzaakt door zonder toestemming van Canon aangebrachte wijzigingen.
    • Door Canon gemaakte kosten voor aanbrengen van aanpassingen aan of wijzigingen in een product om te voldoen aan landspecifieke technische normen of specificaties of veiligheidsnormen of - specificaties, of andere kosten om het product aan te passen als gevolg van sinds de levering van het product gewijzigde specificaties.
    • Schade als gevolg van het feit dat het product niet voldoet aan landspecifieke normen of specificaties in een ander land dan het land van aankoop.

    Garantieservice is uitgesloten wanneer de schade of het defect veroorzaakt zijn door:

    • Het op onjuiste wijze gebruiken, behandelen of bedienen van het Product, zoals aangegeven in de gebruiks- of bedieningshandleidingen en/of relevante gebruikersdocumentatie, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het op onjuiste wijze opbergen van het product, het laten vallen van het product, het blootstellen van het product aan excessieve schokken en schade als gevolg van corrosie, vuil, water of zand;
    • Reparaties, wijzigingen of reiniging uitgevoerd door een niet door Canon erkend servicecentrum;
    • Beschadiging die een direct gevolg is door het gebruik van onderdelen, software en gebruiksartikelen (zoals inkt, papier, toner, batterijen of printkoppen) , die niet compatibel zijn met het product. Compatibiliteit met uw specifieke Canon product moet worden aangetoond op de verpakking, maar wordt gegarandeerd bij gebruik van originele Canon onderdelen, software of gebruiksartikelen die zijn getest. U wordt geadviseerd de compabiliteit vóór gebruik te controleren.
    • Het aansluiten van het product op apparatuur die niet door Canon voor aansluiting is goedgekeurd;
    • Ongevallen, calamiteiten of andere oorzaken waarop Canon geen invloed heeft, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, bliksem, overstroming, brand, verstoringen van de openbare orde en ondeugdelijke ventilatie.

    De On-site garantie is voorts niet van toepassing op:

    • Werkzaamheden als gevolg van het loskoppelen en opnieuw aansluiten van het Product, met inbegrip van benodigde voorbereidingen voor veilig transport anders dan door of namens Canon verricht;
    • Werkzaamheden verricht buiten reguliere werktijden van Canon (maandag tot en met vrijdag van 9 uur 's morgens tot 5 uur 's middags, uitgezonderd nationale feestdagen), tenzij het serviceplan voor On-site garantie anders bepaalt.
    • Dienstverlening en gerelateerde service-onderdelen die nodig zijn als gevolg van een foutieve installatie of netwerkverbinding van uw product, als de installatie en de netwerkverbinding van uw product niet door Canon verstrekt is;

    Gelieve er rekening mee te houden dat On-Site service door de servicemonteurs / het transportbedrijf uw product zich in de 'Regio' moet bevinden. On-Site service kan alleen verleend worden wanneer u de service-monteur / het transportbedrijft toegang tot het product verstrekt en bij de uitvoering redelijke ondersteuning verleend.

    Wanneer u van plan bent uw product gedurende de looptijd van uw On-site garantie te verplaatsen naar een ander adres, dient u Canon in kennis te stellen van de nieuwe adresgegevens. U kunt dit doen door een e-mail te sturen naar het opgegeven "contact e-mailadres" voor de regio (e-maildressen kunt u terugvinden in de On-site garantie contactgegevens). Wanneer u het product overbrengt naar een ander land, dient u te controleren of het land waarheen u uw product verplaatst, voorkomt in de lijst met contactgegevens om te verifiëren of Canon de On-site garantie in dat land biedt.

  • Canon geeft geen garantie voor het volgende:

    • Periodieke controles, onderhoud en reparatie of vervanging van onderdelen als gevolg van normale slijtage.
    • Verbruiksartikelen en accessoires, inclusief netadapter.
    • Software.
    • Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage, benodigdheden en accessoires.
    • Defecten veroorzaakt door wijzigingen die zijn aanbracht zonder toestemming van Canon.
    • Door Canon-serviceproviders gemaakte kosten voor aanbrengen van aanpassingen aan of wijzigingen in een product om te voldoen aan landspecifieke technische normen of specificaties of veiligheidsnormen of -specificaties, of andere kosten om het product aan te passen als gevolg van sinds de levering van het product gewijzigde specificaties.
    • Schade als gevolg van het feit dat het product niet voldoet aan landspecifieke normen of specificaties in een ander land dan het land van aankoop

    Reparatieservice krachtens de garantie wordt uitgesloten als de schade of het defect is veroorzaakt door:

    • Het op onjuiste wijze of buitensporig gebruiken, behandelen of bedienen van het product, zoals aangegeven in de gebruiks- of bedieningshandleidingen en/of relevante gebruikersdocumentatie, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het op onjuiste wijze opbergen van het product, het laten vallen van het product, het blootstellen van het product aan excessieve schokken en schade als gevolg van corrosie, vuil, water of zand.
    • Reparaties, wijzigingen of reiniging uitgevoerd door een niet door Canon erkend servicecentrum.
    • Schade veroorzaakt door het gebruik van reserveonderdelen, software of verbruiksartikelen (zoals lampen, lenzen of batterijen) die niet compatibel zijn met het product. Compatibiliteit met uw specifieke Canon-product moet zijn vermeld op de verpakking, maar is verzekerd bij gebruik van officiële reserveronderdelen, software of verbruiksartikelen van Canon aangezien deze allemaal zijn getest. U wordt geadviseerd om compatibiliteit voorafgaand aan het gebruik te controleren;
    • Het aansluiten van het product op apparatuur die niet door Canon voor aansluiting is goedgekeurd.
    • Ongevallen, calamiteiten of andere oorzaken waarop Canon geen invloed heeft, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, bliksem, overstroming, brand, verstoringen van de openbare orde en ondeugdelijke ventilatie.

    In aanvulling op het voorgaande omvat de On-site-garantie geen:

    • Services en serviceonderdelen die nodig zijn als gevolg van een ondeugdelijke installatie of netwerkaansluiting van uw product als de installatie en netwerkaansluiting van uw product niet is geleverd door Canon;
    • Werkzaamheden als gevolg van het loskoppelen en opnieuw aansluiten van het product, met inbegrip van benodigde voorbereidingen voor veilig transport anders dan door of namens Ons verricht;
    • Werkzaamheden die buiten Onze standaarduren voor service plaatsvinden, tenzij anders is bepaald door het serviceplan voor On-site-garantie;

    Voor het verrichten van On-site-services door de servicetechnici/koerier dient het product zich te bevinden in het gebied. On-site-services kunnen bovendien alleen worden verricht indien u de service-engineer/koerier toegang verleent tot het product en tot ondersteuning die redelijkerwijs met betrekking tot de werkzaamheden kan worden verlangd.

    Als u van plan bent om uw product naar een ander adres te verplaatsen tijdens de duur van uw On-site-garantie, dan moet u Canon informeren over de nieuwe adresgegevens. U kunt dit doen door een e-mail te sturen naar het opgegeven e-mailadres voor de regio (e-mailadressen staan vermeld in de contactgegevens voor On-site-garantie). Wanneer u het product overbrengt naar een ander land, dient u te controleren of het land waarheen u uw product verplaatst, voorkomt in de lijst met contactgegevens voor On-site-garantie om te verifiëren of Canon de On-site-garantie in dat land biedt.

  • Het reparatie- of vervangingsproces kan vertraging raken wanneer deze wordt uitgevoerd buiten het oorspronkelijke land van aankoop als het product in dat land nog niet verkocht wordt of als er in dat land een landspecifiek model van het product verkocht wordt. Bijgevolg zijn bepaalde reserveonderdelen voor het product mogelijk niet in voorraad in het land van de reparatie. Het ligt in de verantwoordelijkheid van de klant om, voorafgaand aan de reparatie/uitwisseling, een back-up te maken van softwarebestanden en -programma's en deze te bewaren om na de reparatie/uitwisseling te kunnen terugzetten.Canon neemt geen verantwoordelijkheid op zich voor claims, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, claims van verlies van opnamemedia, verlies van gegevens enz. die niet specifiek in deze garantie zijn vastgelegd. Deze garantie heeft geen invloed op de wettelijke rechten van de consument krachtens toepasselijke nationale wetgeving en de rechten van de consument tegenover de wederverkoper voortvloeiend uit de verkoop-/koopovereenkomst. Bij ontstentenis van toepasselijke nationale wetgeving vormt deze garantie het enige en exclusieve rechtsmiddel van de consument en Canon noch haar dochterondernemingen zullen aansprakelijk zijn voor enige incidentele schade of gevolgschade wegens schending van eventuele uitdrukkelijke of geïmpliceerde garanties op dit product. Neem voor volledige informatie over de in afzonderlijke landen geboden garantie contact op met de helpdesk van Canon.

    Behoudens het bovenbepaalde gaat u ermee akkoord dat Canon niet verantwoordelijk is voor eventueel benodigde extra werkzaamheden of voor verlies, kosten of schade veroorzaakt doordat:

    1. U het product niet naar behoren hebt gebruikt, opgeborgen of behandeld (met inbegrip van het niet bieden van de juiste omgevingscondities) of de instructies of aanbevelingen voor het product niet hebt opgevolgd die Canon heeft gegeven of die staan vermeld in een bedieningshandleiding of een andere bepaling van de On-site garantie;
    2. U foutcorrecties, actuele upgrades of nieuwe releases van de software die door Canon of andere relevante externe leveranciers zijn geleverd of algemeen beschikbaar zijn gesteld, niet hebt geïnstalleerd of aangehouden;
    3. Uw systeem is geïnfecteerd door een virus (of vergelijkbaar) of de werking van het product nadelig wordt beïnvloed door een fout of vereiste van een product dat u aan het product hebt gekoppeld;
    4. U of een namens u handelende persoon het product hebt/heeft beschadigd of wijzigingen in het product hebt/heeft aangebracht of een ander item hebt/heeft aangesloten of geïnstalleerd op het product of op uw gekoppelde systemen die de werking van het product nadelig beïnvloeden;

    Op deze On-site garantie is de relevante wetgeving van toepassing van het land waar het product wordt gebruikt en waar de diensten worden geleverd, en alle geschillen in verband met de On-site garantie zullen
    worden voorgelegd aan de exclusieve jurisdictie van de bevoegde rechtbanken in dat rechtsgebied.

Laatst bijgewerkt op: 1 januari 2022

Overzicht veelgestelde vragen EWS-garantie

  • Over het algemeen is het Europees Garantie Systeem (EWS) van toepassing op Canon-producten die zijn aangeschaft in:

    Oostenrijk, België, Bulgarije, Cyprus, Tsjechische Republiek, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

    Bekijk de volledige voorwaarden en bepalingen van deze garantie.

  • Over het algemeen zijn klanten niet wettelijk verplicht om een product bij Canon te registreren om aanspraak te kunnen maken op de EWS-garantie. Als u uw product met uw Canon-iD registreert bij Canon, kunnen we u gerichte aanbiedingen en updates over uw producten sturen. Bij sommige incidentele aanbiedingen met betrekking tot de garantie dient u uw product wel te registreren bij Canon. Meer informatie vindt u in de algemene voorwaarden van de aanbieding (indien van toepassing).

  • In landen waarin het Europees Garantie Systeem (EWS) van toepassing is, zal elke verpakking van een product een garantiekaart van het EWS bevatten. Deze kaart lijkt op de volgende voorbeelden: 

  • Het is niet nodig om documentatie terug te sturen naar Canon om te registreren voor het Europees Garantie Systeem (EWS). Indien u een reparatie wilt aanvragen onder de garantie van het Europees Garantie Systeem (EWS), dient u te allen tijde het originele aankoopbewijs van het betreffende product te kunnen overleggen aan Canon (met daarop de oorspronkelijke aankoopdatum). In sommige gevallen dient u ook een volledige garantiekaart te kunnen tonen. Raadpleeg de vereisten van het land in kwestie voor meer informatie.

  • Indien u een reparatie wilt aanvragen onder de garantie van het Europees Garantie Systeem, dient u te allen tijde het originele aankoopbewijs van het betreffende product te kunnen overleggen aan Canon (met daarop de oorspronkelijke aankoopdatum). In sommige gevallen dient u ook een volledige garantiekaart te kunnen tonen. Raadpleeg de vereisten van het land in kwestie voor meer informatie. Garantie-aanbiedingen kunnen onderhevig zijn aan aanvullende vereisten. Raadpleeg de betreffende voorwaarden van deze garantieaanbiedingen (indien van toepassing).

  • Over het algemeen zijn klanten niet wettelijk verplicht om een product bij Canon te registreren om aanspraak te kunnen maken op de EWS-garantie. Indien u een reparatie wilt aanvragen onder de garantie van het Europees Garantie Systeem, dient u te allen tijde het originele aankoopbewijs van het betreffende product te kunnen overleggen aan Canon (met daarop de oorspronkelijke aankoopdatum). In sommige gevallen dient u ook een volledige garantiekaart te kunnen tonen. U dient uw aankoopbewijs (inclusief oorspronkelijke aankoopdatum) ook te kunnen overleggen indien u het product cadeau hebt gehad.

  • In het algemeen geldt er voor Canon-producten een garantie volgens het Europees Garantie Systeem van 24 maanden. Er kunnen uitzonderingen van toepassing zijn. Vaak bieden winkels de mogelijkheid om de garantie te verlengen. Bij twijfel kunt u de sectie over de garantie raadplegen op de Canon-websites voor klantondersteuning van het betreffende land of de winkel benaderen (indien u uw garantie wilt verlengen).

  • Informatie over de garantievoorwaarden van uw product wordt doorgaans bijgesloten in de verpakking van het apparaat. Over het algemeen vallen producten onder de garantie die van toepassing is op de betreffende verkoopregio. Klanten dienen de producten in deze regio aan te bieden om aanspraak te kunnen maken op een reparatie die onder de garantie valt. Canon biedt over het algemeen geen wereldwijde dekking tenzij dit uitdrukkelijk vermeld is voor specifieke producten/regio's.

  • Ja, producten van Canon vallen onder het Europese Garantie Systeem (EWS), ongeacht de werkelijke eigenaar van het product. De begin- en einddatum van de garantie zijn echter van toepassing op de oorspronkelijke aankoopdatum en niet op de datum van de doorverkoop. Indien u een reparatie wilt aanvragen onder de garantie van het Europees Garantie Systeem (EWS), dient u te allen tijde het originele aankoopbewijs van het betreffende product te kunnen overleggen aan Canon (met daarop de oorspronkelijke aankoopdatum). In sommige gevallen dient u ook een volledige garantiekaart te kunnen tonen. Raadpleeg de vereisten van het land in kwestie voor meer informatie.

  • Technisch gezien zijn garanties van Canon alleen van toepassing in de regio waarin het product is verkocht en waarvoor de specifieke garantie-informatie was meegeleverd in de verpakking. Canon biedt over het algemeen geen wereldwijde dekking tenzij dit uitdrukkelijk vermeld is voor specifieke producten/regio's. Wij adviseren klanten van Canon altijd om contact op te nemen met lokale vertegenwoordigers van Canon om te bekijken welke hulp er geboden kan worden. In sommige gevallen kan het voorkomen dat u moet betalen voor reparaties, waarna u dit bedrag mogelijk kunt terugkrijgen van Canon na terugkeer in een regio die onder het Europees Garantie Systeem (EWS) valt (dit is alleen van toepassing als het gerepareerde euvel werd gedekt door de voorwaarden van het EWS - misbruik door gebruikers is bijvoorbeeld uitgesloten). Om uw claim te ondersteunen, raden wij u aan om documentatie met betrekking tot de in rekening gebrachte kosten en uitgevoerde reparaties goed te bewaren.


Land Contactgegevens van de helpdesk
Oostenrijk Canon Oostenrijk
België Canon België (Nederlands)
Canon België (Frans)
Bulgarije Canon Bulgarije
Cyprus Canon Cyprus
Tsjechië Canon Tsjechië
Denemarken Canon Denemarken
Estland Canon Estland
Finland Canon Finland
France Canon Frankrijk
Duitsland Canon Duitsland
Griekenland Canon Griekenland
Hongarije Canon Hongarije
IJsland +354 533 34 11

Beco
Ireland Canon Ireland
Italië Canon Italië
Letland Canon Letland
Litouwen Canon Litouwen
Luxembourg Canon Luxemburg
Malta Canon Malta
Noorwegen Canon Noorwegen
Polen Canon Polen
Portugal Canon Portugal
Roemenië Canon Roemenië
Slowakije Canon Slowakije
Slovenië Canon Slovenië
Spanje Canon Spanje
Zweden Canon Zweden
Zwitserland Canon Zwitserland (Frans)
Canon Zwitserland (Duits)
Nederland Canon Nederland
Verenigd Koninkrijk Canon UK

Modellen waarop On-site-garantie van Canon van toepassing is

Indien uw product hieronder niet staat vermeld, komt het niet in aanmerking voor On-site-garantie en wordt alleen een Return-To-Base-garantie verstrekt.


Landen die onder het Europees Garantie Systeem (EWS) vallen en On-site-garantie van Canon bieden:


Oostenrijk België Tsjechië Denemarken Finland
France Duitsland Hongarije Ireland Italië
Luxembourg Nederland Noorwegen Polen Portugal
Zwitserland Slowakije Spanje Zweden Verenigd Koninkrijk

 

Selecteer een productreeks hieronder om de betreffende modellen te weergeven


MAXIFY
i-SENSYS Single function inkjetprinter
i-SENSYS All-in-One-printer
i-SENSYS Fax
imageRUNNER
ImagePROGRAF PIXMA  


On-site-vervanging

MAXIFY-printer  
MAXIFY iB4050 MAXIFY iB4150
MAXIFY MB5050 MAXIFY MB5150
MAXIFY MB5155 MAXIFY MB5350
MAXIFY MB5450 MAXIFY MB5455


On-site-reparatie


PIXMA  
PIXMA Pro 1  

ImagePROGRAF  
imagePROGRAF PRO-1000  

i-SENSYS Fax  
FAX-L100 FAX-L1000
FAX-L120 FAX-L2000
FAX-L2000IP FAX-L220
FAX-L295 i-SENSYS FAX-L3000
i-SENSYS FAX-L3000IP FAX-L380
FAX-L400  

i-SENSYS Single function inkjetprinter  
i-SENSYS LBP151dw i-SENSYS LBP212dw
i-SENSYS LBP214dw i-SENSYS LBP215dw
i-SENSYS LBP223dw i-SENSYS LBP226dw
i-SENSYS LBP251dw i-SENSYS LBP252dw
i-SENSYS LBP228x i-SENSYS LBP253x
i-SENSYS LBP233dw i-SENSYS LBP236dw
i-SENSYS LBP312x i-SENSYS LBP325x
i-SENSYS LBP351x i-SENSYS LBP352x
i-SENSYS LBP613Cdw i-SENSYS LBP621Cw
i-SENSYS LBP623Cdw i-SENSYS LBP653Cdw
i-SENSYS LBP663Cdw i-SENSYS LBP654Cx
i-SENSYS LBP664Cx i-SENSYS LBP673Cdw
i-SENSYS LBP710Cx i-SENSYS LBP712Cx
i-SENSYS LBP722Cdw i-SENSYS LBP852Cx
i-SENSYS LBP3200 i-SENSYS LBP3360
i-SENSYS LBP3370 i-SENSYS LBP3460
i-SENSYS LBP5000 i-SENSYS LBP5100
i-SENSYS LBP5200 i-SENSYS LBP5300
i-SENSYS LBP5360 i-SENSYS LBP6650dn
i-SENSYS LBP6670dn i-SENSYS LBP6680x
i-SENSYS LBP6750dn i-SENSYS LBP6780x
i-SENSYS LBP7200Cdn i-SENSYS LBP7210Cdn
i-SENSYS LBP7660Cdn i-SENSYS LBP7680Cx
i-SENSYS LBP7750Cdn i-SENSYS LBP7780Cx

i-SENSYS All-in-One-printer  
i-SENSYS MF411dw i-SENSYS MF416dw
i-SENSYS MF418x i-SENSYS MF419x
i-SENSYS MF421dw i-SENSYS MF426dw
i-SENSYS MF443dw i-SENSYS MF445dw
i-SENSYS MF428x i-SENSYS MF429x
i-SENSYS MF446x i-SENSYS MF449x
i-SENSYS MF453dw i-SENSYS MF455dw
i-SENSYS MF512x i-SENSYS MF515x
i-SENSYS MF522x i-SENSYS MF525x
i-SENSYS MF542x i-SENSYS MF543x
i-SENSYS MF552dw i-SENSYS MF553dw
i-SENSYS MF623Cn i-SENSYS MF628Cw
i-SENSYS MF631Cn i-SENSYS MF633Cdw
i-SENSYS MF635Cx i-SENSYS MF641Cw
i-SENSYS MF643Cdw i-SENSYS MF645Cx
i-SENSYS MF724Cdw i-SENSYS MF728Cdw
i-SENSYS MF729Cx i-SENSYS MF732Cdw
i-SENSYS MF734Cdw i-SENSYS MF735Cx
i-SENSYS MF742Cdw i-SENSYS MF744Cdw
i-SENSYS MF746Cx i-SENSYS MF752Cdw
i-SENSYS MF754Cdw i-SENSYS MF832Cdw
i-SENSYS MF3220 i-SENSYS MF4120
i-SENSYS MF4140 i-SENSYS MF4660PL
i-SENSYS MF4690PL i-SENSYS MF5840dn
i-SENSYS MF5880dn i-SENSYS MF5940dn
i-SENSYS MF5980dw i-SENSYS MF6140dn
i-SENSYS MF6180dw i-SENSYS MF6680dn
i-SENSYS MF8030Cn i-SENSYS MF8040Cn
i-SENSYS MF8050Cn i-SENSYS MF8080Cw
i-SENSYS MF8180C i-SENSYS MF8230Cn
i-SENSYS MF8280Cw i-SENSYS MF8330Cdn
i-SENSYS MF8340Cdn i-SENSYS MF8350Cdn
i-SENSYS MF8360Cdn i-SENSYS MF8380Cdw
i-SENSYS MF8450 i-SENSYS MF8540Cdn
i-SENSYS MF8550Cdn i-SENSYS MF8580Cdw
i-SENSYS MF9130 i-SENSYS MF9170
i-SENSYS MF9220Cdn i-SENSYS MF9280Cdn

imageRUNNER  
imageRUNNER C1225iF  

Aangezien lokale beperkingen van toepassingen kunnen zijn, raden wij u aan om voor de exacte garantievoorwaarden van uw model contact op te nemen met lokale contactpersonen.

Dit is wellicht ook iets voor jou...

Neem contact op met Canon

Neem contact met ons op voor ondersteuning per telefoon of e-mail

Service en reparatie

Boek een serviceafspraak, stuur een product op voor reparatie of kom meer te weten over onze service en het reparatieproces

Recycling

Meer informatie over Canon's Recycleprogramma voor cartridges

Canon-account

Registreer je product en beheer je Canon-account