Casestudy

Williams Lea kijkt terug op succesvol partnerschap met Canon in de afgelopen vijf jaar

Canon MPS-technologie versterkt het wereldwijde aanbod van Williams Lea

twee mannen die naar een laptop kijken

Williams Lea begon als printshop in Londen en groeide uit tot toonaangevende leverancier op het gebied van belangrijke supportservices voor organisaties. Williams Lea werkt op locatie, onshore of offshore op vier continenten en helpt bedrijven in de financiële, juridische en professionele dienstverlening om de efficiëntie en effectiviteit van documentbeheer en back-officefuncties te verbeteren.

Het bedrijf blijft trouw aan zijn wortels als printshop en levert nu prints als een outsourcing-service, samen met reprografie, grafisch ontwerp, postruimtebeheer, grote externe mailings en meer. Het belangrijkste doel is om klanten te ondersteunen tijdens perioden van verandering.

  • Doelstelling

    Williams Lea realiseerde zich dat Managed Print Services (MPS) via een strategisch partnerschap eenvoudig in het aanbod kon worden geïntegreerd als aanvulling op het bestaande portfolio.

  • De uitdaging

    Williams Lea werkte voorheen met andere MPS-leveranciers, maar het gebrek aan governance en transparantie leidde tot problemen.

  • Aanpak

    Williams Lea werkte in eerste instantie samen met Canon om wereldwijde MPS te leveren voor een specifieke klant. De overeenkomst bestond uit het creëren van een gestandaardiseerde governancestructuur en vormde de basis voor de langdurige samenwerking met Canon.

two work professionals looking at laptop

Waarom Canon?

Williams Lea koos ervoor om met Canon te werken om de volgende redenen: 

  • Productkwaliteit: Canon heeft een reputatie opgebouwd als leverancier van de meest betrouwbare en krachtige technologie op de markt, waardoor Williams Lea vertrouwt op het merk
  • Wereldwijd bereik: Canon heeft nationale verkoopkantoren over de hele wereld. Zo kon Williams Lea deals sluiten met klanten in landen waar ze niet zelf aanwezig zijn, omdat Canon apparatuur voor hen op deze locaties kan beheren.
  • Transparante aanpak: Het was onder de indruk van de transparante prijzen en goede communicatie van Canon

people shaking hands

Samenwerking in ontwikkeling

2015: Williams Lea benaderde Canon om een wereldwijde MPS-implementatie voor een specifieke juridische klant te realiseren. De overeenkomst bood een duidelijke, gestandaardiseerde governancestructuur voor alle toekomstige wereldwijde transacties, inclusief overeengekomen betalingsvoorwaarden

2016: Williams Lea en Canon gingen een uitgebreid partnerschap aan waardoor Williams Lea de technologie van Canon gemakkelijk kon aanbieden aan al zijn bestaande klanten wereldwijd

2017-2020: Canon en Williams Lea verfijnden het model:

  • De communicatie van William Lea werd gestroomlijnd door ze één centraal aanspreekpunt voor Canon in heel Europa te bieden, waardoor snellere responstijden mogelijk zijn
  • Het centrale aanspreekpunt verbeterde de samenwerking tussen de nationale verkoopkantoren van Canon en de lokale teams van William Lea bij wereldwijde deals

Nu: Canon is de belangrijkste partner in ongeveer 70% van de Williams Lea-deals en vervangt de meeste andere leveranciers. Williams Lea biedt zijn klanten een volledig portfolio van Canon-technologieën en -services, waaronder voor kantoor, productieprinten, reprografie en oplossingen zoals uniFLOW

Het partnerschap begon met één deal voor een internationaal juridisch bedrijf ter waarde van € 1,8 miljoen, voor onder andere hardware, oplossingen en professionele diensten. Er is nu al voor meer dan € 4 miljoen aan deals gesloten en naar verwachting houdt de jaarlijkse groei aan.

people gathered around table

Dankzij het partnerschap heeft Williams Lea toegang tot nieuwe groeimogelijkheden:

  • Technologieën

    Williams Lea heeft toegang tot nieuwe technologische innovatie van Canon om klanten een beter aanbod te doen

  • Bronnen

    Williams Lea kreeg ook de beschikking over aanvullende hulpmiddelen, waaronder expertise op het gebied van professionele services en consultancyondersteuning

  • Regio's

    Daarnaast krijgt Williams Lea via het wereldwijde netwerk van Canon toegang tot klanten in regio's die niet door de eigen organisatie worden gedekt.

Voordelen van samenwerking

Groter bereik
Williams Lea kan profiteren van de expertise en het portfolio van Canon om meer cross-selling- en upsellingmogelijkheden bij bestaande klanten te realiseren. Dankzij het partnerschap konden de bedrijven ook flexibele combinaties van technologie en diensten creëren om de interesse van nieuwe potentiële klanten te wekken die buiten hun individuele bereik liggen.

Groter marktaandeel
Dankzij toegang tot het portfolio van Canon kon Williams Lea de eigen reputatie naar een hoger niveau tillen, van leverancier naar allesomvattende oplossing voor alle zakelijke processen op het gebied van documenten en informatie. Het bedrijf kon nu alles beheren, van post- en printruimten tot MPS. Hierdoor kon Williams Lea klanten aanmoedigen om leveranciers te consolideren. Dit leidde tot een groter marktaandeel.

Deskundig advies
Canon biedt deskundig advies tijdens klantevaluaties, zodat Williams Lea een nauwkeuriger beeld krijgt van de behoeften van hun klanten. Denk daarbij aan apparaatvereisten, optimalisatie van het apparatenpark en potentiële TCO-besparingen.

Snellere time to market
Canon en Williams Lea beschikken over kant-en-klare sjablonen voor zakelijke transacties en gestandaardiseerd papierwerk. Zo kan Williams Lea prijzen sneller berekenen en sneller offertes maken voor klanten. Dankzij gestandaardiseerde governancestructuur voor de EMEA-regio kan Williams Lea implementatie versnellen en time-to-market verkorten zodra overeenstemming is bereikt.

Betrouwbaar en transparant
De operationele leiders van William Lea vertrouwden erop dat Canon een naadloze ervaring kon bieden tijdens offertes. Dankzij de goede communicatie van Canon kon Williams Lea zich richten op de levering in plaats van externe partijen achterna te zitten.

Toegang tot Canon's portfolio
Williams Lea kon de MPS-services van Canon intern benutten en betere zakelijke resultaten voor de eigen organisatie realiseren.

Williams Lea en Canon hebben een succesvolle samenwerking op basis van bewezen vertrouwen. We combineren onze afzonderlijke expertise om wederzijdse bedrijfsgroei te realiseren.

Ruimte voor groei

Williams Lea en Canon hebben hun samenwerking onlangs met nog eens drie jaar verlengd. Wat is de volgende stap in de samenwerking?

De Digital Transformation Services van Canon vormen een compleet ecosysteem van hardware, software en services die de integratie van papier en digitaal verbeteren en digitale en handmatige processen naadloos samenbrengen.

Als partner van Canon heeft Williams Lea toegang tot dit ecosysteem, waardoor het de digitale transformatie van elke klant kan ondersteunen en een op maat gemaakte, schaalbare aanpak kan hanteren die bij de organisatie past.

Dankzij de ondersteuning die Canon kan bieden, blijft er in de toekomst ruimte voor groei in het partnerschap met Williams Lea. Zo zijn er plannen om samen te werken om klanten van dienst te zijn met:

  • Outsourcing-services
  • Optimalisatie van bedrijfsprocessen
  • Softwareoplossingen zoals uniFLOW en PRISMA
  • Grootformaatapparaten

Gerelateerde producten en oplossingen

Ontdek meer

Ontdek meer verhalen over Canon-partners:

  • Fujitsu

    Fujitsu transformeert printen met Canon Managed Print Services

Neem contact op

Meer informatie over samenwerkingsmogelijkheden met Canon