De afgelopen twee jaar zijn de workflows van de traditionele broadcastindustrie op hun kop gezet door tv-persoonlijkheden die vanuit huis begonnen uit te zenden en sets die drastisch zijn afgebouwd. "De technologie voor productie op afstand bestaat al jaren, maar het gebruik ervan moest worden bewezen", zegt mediatechnologiejournalist Adrian Pennington. En dat is niet de enige belangrijke ontwikkeling die de industrie ervaart, want immersieve technologieën zoals virtual reality (VR) zijn deze wereld ook aan het veranderen.
Van veranderende gewoonten en verwachtingen van gebruikers tot de opkomst van productie-oplossingen op afstand: de moderne broadcastomgeving is dynamisch en zit vol potentieel. Online weergave, zowel op sociale kanalen als digitale services op aanvraag, is nog steeds het gebied dat de meeste groei laat zien. Daarom zijn beelden van hogere kwaliteit de norm geworden en wordt de industrie gedwongen om afscheid te nemen van producties die alleen in HD worden gemaakt.
Vanwege de gigantische veranderingen die de pandemie teweeg heeft gebracht, moesten broadcasters overstappen op levering op afstand. De langzame trend naar het filmen op afstand raakte in een stroomversnelling toen de wereldwijde omstandigheden broadcasters dwongen om opkomende workflows en toekomstige immersieve technologieën te implementeren.
Adrian Pennington, een mediatechnologiejournalist, en Jack Adair, Canon Europe Product Marketing Specialist, bespreken hier de top vijf trends in de huidige broadcastindustrie en hoe Canon's veelzijdige beeld-ecosysteem voldoet aan de moderne behoeften van broadcasters.