Dienstverlening voor Office, Centrale repro & Grafisch
Hier vindt u alle nuttige informatie om het maximale uit uw Canon kantoor-, repro-, grafische apparatuur én uit onze dienstverlening te halen.
Self-Service Portal
De Canon Self-Service Portal is de snelste weg naar de beste dienstverlening voor kantooroplossingen. Deze eenvoudig te gebruiken portal geeft u online toegang tot alle essentiële informatie over uw contracten, soft- en hardware producten.
Heeft u zich nog niet geregistreerd op de Self-Service Portal? Registreren doet u in een handomdraai. Nadat u geregistreerd bent, hebt u meteen een helder overzicht van uw producten en contracten.
De Self-Service Portal biedt u een wereld van mogelijkheden
Zo kunt u met deze handige online tool:
- 24/7 serviceaanvragen indienen;
- De voortgang van uw serviceaanvragen opvolgen;
- Moeiteloos gebruikers toewijzen om uw soft- en hardware producten te beheren;
- Uw tellerstanden raadplegen en doorgeven (indien u geen Device Management Service gebruikt);
- Uw adresgegevens en productlocatie bijwerken;
- Online gebruikershandleidingen bekijken;
- De Canon-kennisbank raadplegen om zelf problemen op te lossen.
Al uw aanvragen via het Self Service Portaal worden behandeld door een medewerker van het Canon Contact Center. Ook voor vragen over uw contracten en facturatie kunt u hier terecht.
Neemt u liever contact op met een support medewerker dan kunt contact opnemen met de zakelijke support afdeling van Canon.
Leveringen, verhuizingen en terugnames
Heeft u vragen over leveringen, verhuizingen of terugnemen van uw oude apparatuur? Stuur dan uw vraag via e-mail naar
Toner, tonerafval, drums
Automatisch beheer van toner, tonerafvalbakjes en drums
De efficiënte e-Maintenance-software is standaard op uw apparatuur aanwezig om Device Management Service te ondersteunen. Deze service werkt op basis van Intelligent Consumable Management en helpt uw voorraad verbruiksartikelen zoals toner, afvalbakjes en drums eenvoudig te beheren. Dit geldt niet voor papier en nietjes.
Dit intelligente systeem zal op basis van het gemiddelde tonerverbruik en de gemiddelde printvolumes berekenen hoelang de apparaten nog met de huidige verbruiksartikelen vooruit kunnen.
Om de productiviteit te garanderen plaatst het automatische e-Maintenance systeem een bestelling, ruim voordat de verbruiksartikelen in uw apparaten daadwerkelijk opraken. Het systeem zal indien mogelijk op basis van Intelligent Consumable Management, bestellingen voor verschillende apparaten groeperen.
De bestelde verbruiksartikelen worden samen geleverd zonder specifieke verwijzing naar een bepaald apparaat. U zal ze niet onmiddellijk hoeven te vervangen. Het enige wat u hoeft te doen is ze te bewaren op een centrale locatie, zodat u ze snel kunt vinden wanneer u ze nodig heeft. Pas als de machine dit zelf aangeeft, kunnen de nieuwe verbruiksartikelen aan de hand van instructies op het scherm van uw printer, worden geplaatst.
De e-Maintenance-software stuurt ook uw tellerstanden door. Op die manier bent u 100% zeker van een correcte facturatie én hoeft u geen tellerstandkaarten meer op te sturen. Zo vermindert onze e-Maintenance-software uw administratieve taken.
Let op: een voortdurende netwerkverbinding tussen uw apparatuur en Canon is noodzakelijk. Kampt u met storingen of voorraadverschillen? Meld het ons meteen en wij zoeken een gepaste oplossing.
Handmatig beheer van toner, tonerafvalbakjes en drums (niet standaard)
Wilt u geen gebruik maken van de handige e-Maintenance-software en de Device Management Service? Dan kunt u uw tonervoorraad handmatig bijvullen en uw bestellingen plaatsen via e-mail: support@canon.be.
Wanneer u voor deze optie kiest, moet u ook zelf de tellerstanden verzamelen en aan ons opsturen. Wij zorgen dan voor een correcte en overzichtelijke facturatie.
Let op: met deze niet-standaard oplossing gaan extra kosten gepaard (opt-out fee).
Eenvoudig uw supplies bestellen
U kunt al uw bestellingen voor papier en nietjes eenvoudig uitvoeren via onze online service.
Natuurlijk blijven we ook voor uw bestellingen bereikbaar via e-mail: directsupplies@canon.be of op werkdagen van 8.30 – 17.00 uur via telefoonnummer 02 729 41 95.
Nietjes bestellen
Voor onze kantooroplossingen kunt u nietjes enkel bestellen via e-mail.
Plaats uw bestelling via support@canon.be.
Handleidingen en stuurprogramma’s
Wenst u toegang tot handleidingen, stuurprogramma’s en veel gestelde vragen, dan kan dit via deze button.