De camera kan niet op een computer worden aangesloten / de computer herkent de camera niet (EOS 7D Mark II)

ID veelgestelde vraag: 8202198800

Release datum: 24 juli 2015

Oplossing

Als de camera niet op een computer kan worden aangesloten, kan dit een van de volgende oorzaken hebben. Bevestig de volgende items in de aangegeven volgorde.

1. De camera is met de meegeleverde USB-kabel niet correct op de computer aangesloten

De meegeleverde USB-kabel dient te worden gebruikt om de camera op een computer aan te sluiten. Raadpleeg voor informatie over het aansluiten van de camera op de computer De camera op een computer aansluiten met een USB-kabel (EOS 7D Mark II).

2. De camera wordt niet herkend door EOS Utility (u kunt uitsluitend klikken op [Monitor Folder/Mapcontrole] in het hoofdvenster van EOS Utility)

Als de camera niet wordt herkend door de meegeleverde software, probeert u een van de hieronder vermelde oplossingen.
  • De ondersteunde softwareversie hangt af van de camera die u gebruikt en het besturingssysteem op de computer. (Versie 2.14 of hoger wordt ondersteund.)
  • Wanneer u een camera of computer gebruikt die afwijkt van het model dat in eerste instantie werd gebruikt, dient u de ondersteunde versie van EOS Utility te downloaden. Versies van het updateprogramma EOS Utility voor verschillende camera's en besturingssystemen kunnen worden gedownload van de homepage van Canon.
  • EOS Utility werkt niet correct op een computer die niet voldoet aan de systeemvereisten voor EOS Utility. Gebruik EOS Utility op een computer die voldoet aan de systeemvereisten. Raadpleeg voor meer informatie over de systeemvereisten die voor de toepassing benodigd zijn het desbetreffende gedeelte onderaan de pagina.
  • EOS Utility en de camera communiceren mogelijk niet normaal met een andere kabel dan de speciale interfacekabel voor de EOS DIGITAL-camera van Canon. Sluit de camera rechtstreeks aan op de computer met de bijgeleverde interfacekabel. Sluit de camera niet aan via een hub; EOS Utility en de camera kunnen daardoor mogelijk niet normaal met elkaar communiceren.
  • Als de accu van de camera onvoldoende is opgeladen, kan de camera niet communiceren met EOS Utility. Vervang de batterij in dat geval door een opgeladen batterij of gebruik een AC-adapterset ACK-E6 (afzonderlijk verkrijgbaar). Uw computer levert geen voeding aan de camera via de interfacekabel.

3. CameraWindow wordt gebruikt

Uw camera ondersteunt CameraWindow niet. Als u CameraWindow gebruikt, dient u de bij uw camera geleverde EOS Utility-toepassing te installeren en te gebruiken.

OPMERKING
Als uw computer niet voldoet aan de systeemvereisten voor EOS Utility, kunt u opnamen importeren met behulp van een kaartsleuf op de computer of een in de handel verkrijgbare kaartlezer.
Raadpleeg voor informatie over het importeren van opnamen met een kaartlezer of een kaartsleuf op een computer het betreffende gedeelte onderaan de pagina.

4. De camera wordt niet herkend door het Windows-besturingssysteem

Als de beschrijvingen onder 1 en 2 niet van toepassing zijn op uw situatie, wordt de camera mogelijk niet herkend door het besturingssysteem van de computer. Lees voor informatie over mogelijke oplossingen het gedeelte Gerelateerde informatie hieronder.

Gerelateerde informatie

Geschikte modellen

  • EOS 7D Mark II

Hebt u in dit artikel het antwoord op uw vraag gevonden?