Hero image

Productreparatie

Hier vind u alles wat u moet weten over het verzenden van uw product ter reparatie. Dit bevat het vinden van een geautoriseerde Servicepartner, de te volgen stappen voor een reparatie en een selectie veelgestelde vragen om uw eventuele vragen te beantwoorden.

Geautoriseerde Servicepartners

Selecteer uw product met behulp van de zoekfilters om ervoor te zorgen dat u de juiste geautoriseerde Servicepartner vindt voor het herstellen uw Canon-product.

Vervolgens kunt u uw product direct naar de geautoriseerde Servicepartner brengen of voor levering aanbieden. Bekijk het reparatieproces voor meer informatie.



Opmerking – afhankelijk van uw land, komt u mogelijk in aanmerking voor on-site-garantieservice, als u een imageRUNNER C1225iF, PIXMA PRO-1, imagePROGRAF PRO-1000 of een geselecteerde MAXIFY- of i-SENSYS-printer hebt. Als uw printer onder het Canon Europees Garantie Systeem (EWS) valt, controleert u eerst de beschikbaarheid en neemt u indien u in aanmerking komt rechtstreeks contact op met Canon om de on-site-garantieservice te regelen. Als u niet in aanmerking voor on-site-service kunt u hieronder een geautoriseerde Servicepartner vinden.



Reparatiecentra

Mijn Canon-product werkt niet – Wat moet ik doen?

In de eerste instantie willen wij u graag verwijzen naar onze Ondersteuning voor consumentenproducten. Hier kunt u informatie vinden die nuttig kan zijn bij het oplossen van het probleem. Nadat u uw product hebt geselecteerd, krijgt u toegang tot de veelgestelde vragen, gebruikershandleidingen, drivers, software- en firmwaredownloads. Daarnaast vindt u ook andere nuttige informatie zoals hoe u contact met ons kunt opnemen via de telefoon of e-mail.

Mocht u het probleem niet op deze manier kunnen oplossen en uw product moet worden gerepareerd, volg dan de stappen hieronder. Gebruik de country selector (landenkiezer) om het land waarin u woonachtig bent te selecteren. De stappen kunnen namelijk per land verschillen.

Mijn Canon-apparaat moet worden gerepareerd. Wat zijn de volgende stappen?

1 - Druk het Canon-reparatieformulier af en stuur het ingevuld mee met uw product

Op dit formulier kan Canon alle benodigde informatie vinden om het probleem met uw product te onderzoeken, om het eventueel te repareren en om u op de hoogte te houden van de reparatie. Als u het formulier niet kunt printen, zet de vereiste informatie dan in een brief en stuur deze met uw product mee.

2- Zoek de dichtstbijzijnde geautoriseerde Servicepartner

Gebruik de functie reparatiecentrum zoeken voor de gegevens van uw dichtstbijzijnde geautoriseerde Servicepartner.

3 - Zorg ervoor dat u alle benodigde informatie met het product meestuurt

Als u een reparatie onder de garantie claimt, dient u ook een aankoopbewijs met datum mee te sturen. Canon kan geen reparaties onder garantie uitvoeren zonder de toepasselijke ondersteunende documentatie.

4 - Zorg ervoor dat het apparaat stevig is verpakt voor vervoer

Canon aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies of beschadiging die optreedt tijdens het vervoer, daarom is het raadzaam uw product veilig en stevig te verpakken. Afhankelijk van de waarde van het product, kunt u ook overwegen de zending te verzekeren.

U kunt een product ook persoonlijk naar een geautoriseerde Servicepartner brengen. De openingstijden, het adres en andere relevante informatie vindt u door op de bovenstaande koppeling 'Repair Contacts' (contactpunten voor reparatie) te klikken.


Wat gebeurt er nadat ik mijn product ter reparatie heb verzonden?

Zodra het product wordt ontvangen door een geautoriseerde Servicepartner, wordt uw product op het systeem van Canon geregistreerd en krijgt u een bericht ter bevestiging van de ontvangst.

Indien u een reparatie onder de garantie claimt voor uw product, wordt er een onderzoek van het product en de ondersteunende documentatie uitgevoerd om te bevestigen dat de garantie van toepassing is. Als de reparatie onder de garantie valt, wordt uw product gerepareerd volgens het standaard reparatieproces van Canon. Na voltooiing wordt het product naar u verzonden of klaargezet zodat u het kunt ophalen.

Als om welke reden dan ook wordt vastgesteld dat een reparatie onder garantie niet van toepassing is, wordt u hiervan op de hoogte gesteld en kan er een kostenraming worden gemaakt voor een betaalde reparatie. Er wordt mogelijk een nominale vergoeding in rekening gebracht voor deze kostenraming. Canon neemt van tevoren echter contact met u op om u te vragen of u hiermee akkoord gaat. Op de kostenraming wordt duidelijk aangegeven of de reparatie onder de 'reparaties tegen vaste prijs' van Canon valt. Als dit niet het geval is, krijgt u een kostenraming op basis van de geschatte benodigde reserveonderdelen en arbeidskosten.

Klanten kunnen kostenramingen van Canon accepteren of afwijzen door de toepasselijke geautoriseerde Servicepartner op de hoogte te stellen van hun beslissing. Als u een kostenraming weigert, wordt het product geretourneerd door Canon. Als u een kostenraming accepteert, wordt uw product gerepareerd volgens het standaard reparatieproces van Canon. Na voltooiing wordt het product naar u verzonden of klaargezet zodat u het kunt ophalen.

Canon vindt de bescherming van uw privacy belangrijk. Persoonlijke gegevens die u aan ons verstrekt worden uitsluitend gebruikt voor het reparatieproces. Uw persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door Canon en worden niet gebruikt voor eventuele verdere doeleinden. Sommige informatie in deze categorie wordt niet beschouwd als persoonlijke informatie (bv. Instellingen). Canon zal deze gegevens verwerken om producten en services te bieden, onderhouden, beveiligen, verbeteren en om nieuwe producten en services te ontwikkelen. Voor meer informatie over het privacybeleid van Canon, zie de Voorwaarden en bepalingen.

Terug naar boven



Dienst na verkoop - Veel gestelde vragen

Hier vindt u een lijst van veelgestelde vragen die u kunnen helpen als uw product moet worden gerepareerd.

Deze informatie behandelt enkel de reparatieprocedures betreffende consumentenproducten.


V: Mijn toestel is defect. Wat moet ik doen en wat is de kost?

A: U kan het toestel binnenbrengen bij een verkooppunt of bij een geautoriseerde Servicepartner. Het verkooppunt of de geautoriseerde Servicepartner zal u informeren over de kosten en de voorwaarden.



V: Moet ik naar mijn verkooppunt gaan als mijn toestel defect raakt binnen de garantieperiode?

A: Indien uw toestel defect raakt binnen de garantieperiode, kan u het binnenbrengen bij uw verkooppunt of bij een geautoriseerde Servicepartner.



V: Kan ik mijn toestel opsturen voor een omruiling onder garantie?

A: Canon zal uw toestel repareren volgen de Europese garantievoorwaarden.



V: Kan ik, als verkooppunt, informatie bekomen over de status van een reparatie?

A: Ja, u kan de geautoriseerde Servicepartner contacteren om meer informatie te bekomen betreffende uw reparatie.



V: Wat is de prijs van een bestek? Kan ik een bestek per telefoon krijgen?

A: Raadpleeg uw verkooppunt voor meer informatie betreffende de bestekkosten. Een bestek kan nooit per telefoon gemaakt worden. Het toestel moet steeds onderzocht worden alvorens een bestek kan opgemaakt worden.



V: Hoe kan ik handleidingen, drivers en software krijgen?

A: Contacteer uw verkooppunt of onze helpdesk



V: Kan ik onderdelen bestellen via een RCC of via een geautoriseerde Servicepartner?

A: U kan onderdelen bestellen via een geautoriseerde Servicepartner of via uw verkooppunt



V: Mijn product is defect en ik weet niet of het de moeite loont om het te laten repareren?

A: Raadpleeg uw verkooppunt of een geautoriseerde Servicepartner voor meer informatie betreffende de kosten van een eventuele reparatie.



V: Mijn product is doorgestuurd naar een andere geautoriseerde Servicepartner. Wie moet ik nu contacteren?

A: U dient steeds de geautoriseerde Servicepartner te contacteren naar waar u het toestel heeft opgestuurd.



V: Hoe kan ik informatie verkrijgen over de status van mijn reparatie?

A: U kan de geautoriseerde Servicepartner contacteren via telefoon of via hun website.



V: Kan ik mijn toestel persoonlijk binnenbrengen voor een reparatie?

A: U kan uw toestel binnenbrengen bij uw verkooppunt of u kan het binnenbrengen of opsturen naar een geautoriseerde Servicepartner. Het is aan te raden om de geautoriseerde Servicepartner eerst te contacteren.



V: Ik wil mijn toestel opsturen ter reparatie. Moet ik alle accessoires meesturen?

A: Nee, tenzij het geautoriseerde Servicepartner erom vraagt of als u denkt dat het accessoire zelf defect is.



V: Wat moet ik doen als mijn toestel, nadat het terugkomt van een reparatie, nog steeds defect is?

A: Alle herstellingen hebben een waarborg van 3 maanden. U dient het toestel dus opnieuw naar dezelfde geautoriseerde Servicepartner te sturen.



V: Waarheen kan ik mijn defect toestel opsturen ter reparatie?

A: Contacteer uw verkooppunt of een geautoriseerde Servicepartner.



V: Dien ik een RMA-nummer bij te voegen als ik een toestel opstuur ter reparatie?

A: Nee



V: Kan ik accessoires en/of supplies bestellen bij het RCC?

A: Nee, contacteer uw verkooppunt of een geautoriseerde Servciepartner.

Terug naar boven



Reparatieformulier

Voordat u uw apparaat verzendt naar één van de Geautoriseerde Servicepartner , vult u
dit formulier in en verzendt u het samen met uw product. Deze gegevens zorgen ervoor dat uw gekozen Geautoriseerde Servicepartner uw
reparatie zo snel mogelijk verwerkt. Individuele Geautoriseerde Servicepartner-reparatieprocessen en eventuele kosten zullen variëren. Voor meer informatie over specifieke
Geautoriseerde Servicepartner-reparatievereisten en de algemene voorwaarden die eventueel van toepassing zijn, gelieve rechtstreeks
contact op te nemen met uw geselecteerde Geautoriseerde Servicepartner , voordat u uw product verzendt.

Dit is wellicht ook iets voor jou...