Een wereld die draait op informatie
Business Leaders weten al welke cruciale rol nieuwe technologie speelt bij het verbeteren van de efficiëntie, omzetgroei en de algehele bedrijfswaarde.
Het succesvol implementeren van veranderingen is echter makkelijker gezegd dan gedaan, vooral omdat medewerkers steeds vaker overal kunnen werken. Ondanks de uitdagingen wordt op een moderne werkplek een naadloze digitale ervaring verwacht en hangt de productiviteit bij de meeste organisaties ervan af of medewerkers toegang hebben tot alle informatie die ze nodig hebben om hun werk efficiënt te doen. Er is nog steeds sprake van dagelijkse frictie omdat organisaties niet de juiste oplossingen hebben geïmplementeerd om werknemers zo effectief mogelijk toegang te bieden tot informatie.
Voor een moderne bedrijfsvoering van hoge kwaliteit zijn toegankelijke informatie en robuuste IM-processen (informatiemanagement) van het grootste belang. Volgens de Association for Intelligent Information Management (AIIM) is 72% van de business leaders het zelfs erover eens dat informatiemanagement in de komende twaalf maanden aan belang zal winnen1.
Velen onder hen zien dat opkomende technologieën, zoals AI en automatisering, veel kansen bieden om moderne bedrijfsprocessen soepel te laten verlopen en een voorsprong op de concurrentie te nemen. Maar zonder effectief informatiemanagement als ondersteuning bestaat het risico dat deze ontwikkelingen uiteindelijk niets opleveren.