"We zien dat onze klanten de overstap maken van batchverwerking in bulk naar on-demand en digitaal."
Rotaform biedt al meer dan 150 jaar transactionele communicatie in Nederland en is nu de grootste dienstverlener op dit gebied in het land.
CASE STUDY
Rotaform biedt al meer dan 150 jaar transactionele communicatie in Nederland en is nu de grootste dienstverlener op dit gebied in het land.
Klanten van Rotaform, van financiële dienstverleners tot telecombedrijven, besteden hun grootschalige transactionele communicatie al vijfentwintig jaar aan Rotaform uit. Rotaform heeft vertrouwen en een goede reputatie opgebouwd door voortdurend te innoveren om haar dienstverlening te verbeteren, met meer efficiëntie, flexibiliteit en kortere levertijden.
In de afgelopen twee decennia is klantervaring een essentieel concurrentievoordeel geworden in volwassen markten. Het is echter een landschap dat zich snel ontwikkelt, waardoor het niet altijd eenvoudig is om de verwachtingen van klanten voor te blijven. De evolutie van digitale technologieën heeft organisaties onder druk gezet om zich snel aan te passen door digitale communicatiekanalen aan te bieden en te zorgen voor een snellere, meer interactieve ervaring.
Als aanbieder van klantcommunicatie moet Rotaform voorop blijven lopen in digitale transformatie en innovatie in klantcommunicatie, zodat het haar klanten de beste dienstverlening kan blijven bieden. Voor Rotaform is het belangrijk een partner te hebben die toonaangevende technologie kan bieden en Rotaform in staat kan stellen zich te blijven ontwikkelen om succesvol te zijn in het voortdurende veranderende landschap van customer experience.
"We zien dat onze klanten de overstap maken van batchverwerking in bulk naar on-demand en digitaal."
Canon werkt samen met meer individuele aanbieders van oplossingen voor klantcommunicatie dan welke andere wederverkoper dan ook, en heeft een langdurig samenwerkingsverband met Quadient, dat toonaangevend is op dit gebied.
Canon heeft meer dan tien jaar ervaring met het implementeren van klantcommunicatie-oplossingen op grote schaal en is de expert in procestechniek voor en integratie van deze oplossingen.
Canon heeft de middelen en mankracht om implementatie- en ondersteuningsservices te bieden via projecten of detachering.
Daarnaast is Canon een toonaangevende fabrikant van printhardware voor professioneel gebruik. Dit betekende dat Rotaform gemakkelijk kon investeren in een end-to-end ecosysteem van technologieën om haar activiteiten te ondersteunen, van oplossingen voor het beheren en creëren van klantcommunicatie tot hardware voor de fysieke productie ervan.
Rotaform investeerde niet alleen in software maar ook in een reeks professionele inkjetprinters uit de ColorStream-, VarioStream- en VarioPrint-serie van Canon. Met deze apparaten kon Rotaform hoogwaardige klantcommunicatie produceren en zo voldoen aan de direct mail-behoeften van hun klanten.
Canon heeft een compleet ecosysteem van hardware, software en services die samen Canon's Digital Transformation Services vormen. Deze componenten werken samen om de papieren en digitale integratie te verbeteren en digitale en handmatige processen naadloos te combineren.
Als Canon-partner heeft Rotaform toegang tot dit ecosysteem van innovatieve technologieën, waarmee het de doorlopende digitale transformatie van haar klanten kan ondersteunen en zich kan blijven ontwikkelen om aan hun wensen te voldoen.
De klanten van Rotaform hadden steeds meer behoefte aan directe controle over hun communicatie, zodat ze snel wijzigingen konden doorvoeren. Canon heeft Rotaform geholpen haar aanbod in de loop van de tijd te ontwikkelen, en eindgebruikers steeds meer autonomie te bieden.
Canon heeft ruime ervaring in het beheer van klantcommunicatie, waaronder jarenlange bewezen succesvolle implementatie van de Customer Communications-oplossingen op grote schaal. Hierdoor kan Canon deskundige begeleiding en advies bieden en daarmee Rotaform helpen haar strategische doelen te bereiken.
Canon is een onafhankelijke leverancier van meer klantcommunicatie-beheersoftware dan enige andere concurrent en onderhoudt nauwe relaties met marktleiders zoals Quadient. Dankzij jarenlange ervaring met deze technologieën kan Canon Rotaform beter ondersteunen en problemen sneller oplossen.
Canon staat bekend om haar professionele printhardware en Rotaform was onder de indruk van de printkwaliteit en betrouwbaarheid van Canon-apparaten, waarmee Rotaform verzekerd was van hoge beschikbaarheid, en hoogwaardige printcommunicatie kon produceren voor haar klanten.
Canon fungeert als één aanspreekpunt voor Rotaform voor consultancy, ondersteuning en implementatie, voor haar eigen technologieën en die van haar partners. Hierdoor kon Rotaform alle processen voor probleemoplossing overdragen aan Canon in plaats van meerdere leveranciers te moeten gebruiken.
"We stellen Canon vaak voor uitdagingen en ze reageren hier fantastisch op met advies, implementatie en kennisoverdracht, zodat we onszelf verder kunnen ontwikkelen. Het werkt al meer dan 16 jaar heel goed!"
Stel zakelijke gebruikers in staat gegevensgestuurde communicatie te produceren en snel te leveren.
Automatiseer en centraliseer de productie van organisatie-kritieke documenten.
Zorg ervoor dat uw klanten opvallen in een dynamische wereld.