Bepaalde elementen zie je bij sportevenementen over de hele wereld terugkomen: vaardigheden, opwinding, sensatie en rijen fonkelwitte Canon-teleobjectieven.
Van rugby tot motorraces en van zwemmen tot tennis – ongeacht de sport hebben alle grote toernooien over de hele wereld één ding gemeen: rijen vol sportfotografen met hun witte superteleobjectieven van Canon. Ze zijn zo ingeburgerd dat ze in veel sporten bijna deel uitmaken van de zijlijn.
"Er heerst de indruk dat de grote objectieven bij sportwedstrijden wit horen te zijn. Dat verwacht je gewoon," zegt Mike Burnhill, Professional Imaging Product Specialist bij Canon Europe. "Zelfs bij sportgames op de computer hebben de geanimeerde fotografen langs de virtuele zijlijn witte objectieven, omdat je die in werkelijkheid ook vaak ziet."
Dit is niet alleen het geval bij sportfotografie, maar ook bij fotojournalistiek en natuur- en wildlifefotografie. In elk vakgebied waarbij teleobjectieven de norm zijn, zie je de typische witte Canon-objectieven. Dit is al tientallen jaren zo en de traditie wordt voortgezet met de nieuwste Canon RF-superteleobjectieven: de Canon RF 400mm F2.8 L IS USM en de Canon RF 600mm F4 L IS USM. Maar heb je je wel eens afgevraagd waarom de Canon-objectieven wit zijn?
Er is in feite een belangrijke reden voor de witte Canon-objectieven, en deze reden vormt de rode draad in een verhaal over innovatie in de jacht op de perfecte foto's.