"Ik leer voortdurend", vertelt contentcreator Laura Hannoun over haar ervaringen bij het maken van video's. "Ik fotografeer nu al zes jaar, maar als het om video's gaat, ben ik nog steeds bezig mijn eigen stijl te ontwikkelen."
Het social-medialandschap verandert doorlopend, maar er is één trend die in opmars is en nog geen tekenen van vertraging vertoont: de opkomst van reels. Deze korte video's, die in augustus 2020 voor het eerst verschenen, groeiden al snel uit tot een vast onderdeel van online platforms, waar contentcreators en bedrijven ze gebruiken voor reikwijdte en betrokkenheid, en om meer te kunnen zeggen dan ze met alleen afbeeldingen kunnen.
Maar niet alle reels zijn gelijk, en Laura Hannoun weet dit maar al te goed. De liefhebber van Franse fashion en brunches achter Les Paris de Laura heeft al meer dan 3,3 miljoen views en 75.000 likes voor haar populairste reel, en dat aantal neemt nog steeds toe. "Ik houd er niet van om me voor te doen als een serieuze vrouw die koffie drinkt, met een zonnebril en dat soort dingen", zegt ze, het stereotype van de verfijnde Franse dame vermijdend. In plaats daarvan staat haar feelgood-raster vol met luchtige content, waarin ze bijna altijd lacht terwijl ze over van alles en nog wat vertelt, van koffie tot croissants.
Het succes van Laura op social media begon met fotografie, maar het grootste deel van haar volgers heeft ze te danken aan haar reels. "Het was best wel moeilijk om te leren hoe je video's maakt, omdat ik ben begonnen met foto's", geeft ze toe. "Het duurde lang voordat ik voldoende had geleerd over video's, maar nu post ik er zeker één of twee per week. Reels zijn tegenwoordig erg belangrijk, om nieuwe mensen te bereiken als je dat wilt, maar ook om je account te ontwikkelen."
Maar wat kan Laura ons als erkend nieuweling op videogebied leren over het maken van pakkende reels? Hier lees je wat haar belangrijkste ingrediënten zijn voor succesvolle reels en video's voor social media.