De Canon EOS C400 in een virtuele productie bij weinig licht
De ervaren filmmaker en regisseur Brett Danton is het volledig met Sarah eens. Brett heeft gewerkt aan wereldwijde campagnes voor grote merken, waaronder Jaguar Land Rover, Emirates Airlines en Coca-Cola, en heeft intensief gebruik gemaakt van Canon Cinema EOS-camera's. Net als Sarah gebruikte hij ook de Canon EOS C400 in een virtuele productie, waarbij hij liveaction filmde tegen een reeks LED-schermen.
In dit geval toonden de schermen 3D-achtergrondscènes die waren gemaakt met generatieve AI. Deze waren ontworpen om creatieve concepten van deelnemers aan het WPP Creative Tech Apprenticeship-programma tot leven te brengen. Dit programma heeft als doel om gepassioneerde creatievelingen geavanceerde technologische vaardigheden aan te leren, zodat ze klaar zijn voor een carrière op het gebied van reclame, marketing en productie.
"De scènes waren behoorlijk donker," zegt Brett, "en we hadden minimale belichting, waarbij we werkten met het licht dat van de OSVP-set kwam. Ik zou verwachten dat camera's het moeilijk hebben in deze omstandigheden, maar de EOS C400, met zijn fenomenale bereik van 16 stops, gaf ons een fantastische kleurweergave en beelddiepte. Normaal gesproken zou ik behoorlijk wat ruis verwachten, maar die was er niet. De 6K full-frame BSI-sensor en het ingebouwde low-passfilter elimineren moiré.
"Het is de volgende stap in beeldkwaliteit. Normaal gesproken moeten we [in de nabewerking] alles uit het beeldmateriaal persen om de kleuren en details eruit te halen. Maar eerlijk gezegd hoefden we hier, buiten het toepassen van een LUT en een lichte gradatie, niet veel werk te doen om een echt prachtig beeld te krijgen."